Den här raden fungerar ju aldeles utmärkt, den plock ju ut alla data ur tabellen movitable där owner = det som skickades med i URLen Visa = "SELECT * FROM movietable WHERE owner = '" & Request.QueryString("owner") & "'" AND hq = 'q'"Dubbla select * From, Problem med IIS/PWS
Visa = "SELECT * FROM movietable WHERE owner = '" & Request.QueryString("owner") & "'""
Nu är det så att jag vill att den ska plocka ut både
WHERE owner = '" & Request.QueryString("owner") & "'"
och
WHERE hq = q
altså nått i stil med
Visa = "SELECT * FROM movietable WHERE owner = '" & Request.QueryString("owner") & "'" AND WHERE hq = q"
Men jag får inte detta att fungera... någon som kan hjälpa till.
Ett annat problem.
Jag får inte PWS/IIS att fungera numera. Jag har nyligen fått Internetuppkoppling med BredBandsBolaget (Jag har numera 1280kb/s för övrigt) Jag kopplar då upp med hjälp av ett nätverk i huset som nere i källaren kopplas ihop med fiberkablarna, alltså jämt n är jag har datorn på är jag ansluten till nätverket/internet. I samma veva formaterade jag om datorn och la in Win2000 som som OS och för att min lillebror skulle kunna spela sina spel så la jag även in Win98. Men nu får jag inte varke PWS eller IIS att fungera. Förut körde jag på PWS men som sagt har jag nu prövat även med IIS. Jag vill bara se till att jag kan koda ASP på datorn. Någon som vet vad det är för fel, jag vet inte om det beror på nätverket eller uppgraderingen till Win2000. När jag försöker accessa localhost, 127.0.0.1, 127.0.0.1/default.asp eller goose som är datornamnet så hände i princip ingenting. Browsern börjar bara tänka i all evighet. Jordgloben börjar snurra, det är allt som händer.
Sista problemet.
har en tabel med en kolumn som heter owner, med URLen får jag med ?owner=goose
nu vill jag kunna göra en If sats som kontrolerar om goose finns med i kolumnen owner om ni förstår.
Hoppas på hjälp
MvH
EmilSv: Dubbla select * From, Problem med IIS/PWS
/Johan