Om man använder <INPUT TYPE="FILE" SIZE="40" NAME="FILE1"> så dyker ju dialogrutan där man kan browsa filer upp... Hej, nej det tror jag tyvärr inte. Det är en lokala datorns senaste ställe den använder och det tror jag du inte kan påverka. > <b>Kan man sätta vart den ska börja om man vill att det ska börja på skrivbordet, </b> Synd...< INPUT TYPE=FILE... Styra dialogrutan
Kan man sätta vart den ska börja om man vill att det ska börja på skrivbordet, c:\ d:\bla\bla\bla osv?Sv: < INPUT TYPE=FILE... Styra dialogrutan
Sv: <INPUT TYPE=FILE... Styra dialogrutan
Pelle har helt rätt. Det ligger lokalt var en applikation ska välja att börja när man får upp dialogrutan.
Jag förstår inte alla webbdesigners som vill påverka sina besökare på detta sätt! Skulle du vilja förklara varför detta skulle kunna ses som något bra och något man skulle vilja uppnå?Sv: <INPUT TYPE=FILE... Styra dialogrutan
Nåja det blir nog bra ändå...
Jo, du Rickard, jag är förvisso inte någon webdesigner men anledningen kan ju (som i detta fall) vara att användarna av denna funktion (typ uploadkomponent till ett intranät) har sina egna hemkataloger på en filserver, där de flesta dokument ligger.
Då tycker jag att det vore skönt att hamna direkt i min hemkatalog istället för att hålla på och leta sig upp och ner bland alla foldrar. när dokumenten jag vill ladda upp i nio fall av tio just ligger i min katalog. Jag kan ju bara tala för mig själv men jag tycker det är avskyvärt att hålla på att leta mig igenom alla kataloger gång på gång när jag ändå i stort sätt alltid ska till samma.
Men om det är det senaste ställe man varit på man hamnar i så blir naturligtvis inte det något större problem.