Någon som vet något exempel på en webbshop som man kan ladda ner? Jag har hittat en på idg men den funkade inte så vidare bra... Någon annan kanske? Vad roligt det skulle vara att samla ihop ett gäng asp-entusiaster och bygga ett bra system och sedan kanske till och med kunna sälja det.. Tjenna Pelle. Det låter väldigt intressant med iden att bygga upp en gemensam affär, men tiden är det största problemet för lite kan jag väll, ialla fall VB och SQL databas server Hej Pelle! Förslag på hur vi skall gå vidare då - tänkte att man kunde bygga en sida här för exempelvis programvaror som ni utvecklas - och skall kunna sälja här... Kan det vara intressant ? hjälper gärna till .. men får inte utveckla (kontratks brott annars), kan hjäpla till med allt annat runt omkring Du menar konkurrerande verksamhet? - Kolla med arbetsgivaren så går han/hon säkert med på det. I mån av tid så hjälper jag gärna till bara det finns en projektledare som kan driva detta projekt. Jag är med. Jag hjälper oxå till, jag kan väll helt ok på asp.... Tja, ifall det skulle behövas så kan jag nog försöka dra ett strå till stacken... håller på att lär mig asp, så är väl ingen guru direkt, men nåt kan man väl... säger inget säkert än, dock, pga det beror på hur mycket tid jag har... men intresserad är jag! Jag kan också offra mig för massorna... Jag är med. Denna diskussion avslutas här och fortsätter i eget forum: Projekt WebbshopGemensam utveckling av webbshop..
Mvh DanielSv: Webbshop?
Hur många är intresserade och har hög asp-kompetens. Att samtidigt vilja lägga ner tid på ett sådant projekt? (och det lär ta tid)...
Hälsningar
/PelleSv: Webbshop?
Du har rätt... Det skulle vara kul att göra en, tyvär är jag bättre på design en kod... Men jag fattar iaf vad som står... :)Sv: Webbshop?
Sv: Webbshop?
Jag kan tänka mig att avsätta lite tid för detta...
Har pulat lite med sådant förut.. och det skulle vara kul och se även hur ni andra tänker å funderar.
Maila mig gärna om det blir av..
mvh
TorbjörnSv: Webbshop?
/PelleSv: Webbshop?
Sv: Webbshop?
Vi kan ju redan nu definera upp följande mål:
- De som hjälps åt kommer att få lika del i eventuell förtjänst.
- Programmet kommer släppas med all källkod
- Ingen support
- Vi kommer sälja programmet som ett "kursmaterial"
- Kostnad för programmet - 500 kr
- Mycket detaljerade manualer och förklaringar
- Spännande och dynamiskt interface
Kommentarer?Sv: Webbshop?
/JanneSv: Webbshop?
Har byggt på en shop för skojs skull med inte allt för lyckat resultat, men lite erfarenhet gav det i alla fall.
\Leif PSv: Webbshop?
Jag tycker att det borde finnas en sida för detta project, där det står uppgifter som man kan ta och göra, och när man har kodat lite så kan man skicka upp det och kanske prata lite om det man har gjort och om det kan göras bättre...Sv: Webbshop?
/ZapataSv: Webbshop?
Har redan byggt några onlinebutiker.
Eftersom de flesta verkar inne på asp, och html- programmering, skulle jag kunna hjälpa till med databasen, eller skriva egna komponenter om dessa skulle behövas..
- MagnusSv: Webbshop?
En jävel på HTML, CSS (CrossBrowser)
Bra på ASP, JavaScript och Databasdesign
Grundläggande i xml och wml.Sammanställning diskussion #1