Jag ska loopa fram tabeller som ska ligga gämte varandra horisontellt i en annan tabell. Den yttre tabellen har storleken 80%. Kan jag få dem att ligga gämte varandra och att den själv förstår när den ska göra en radbrytning för att yttertabellen tar slut. Vad jag förstår går det bara att lägga tabeller gämte varandra om de ligger i kolumner och då måste man ju själv bestämma när nästa <tr> tagg ska komma, detta kan ju variera om yttertabellen är 80%. Har jag inga <tr> taggar eller <td> kommer ju tabellerna under varandra och det ska de ju inte. Även om du inte riktigt har beskrivit problemet på ett sätt så jag förstår det fullt ut kan jag i alla fall läsa att du själv löst det. Det finns inget annat sätt än det du själv anger. har aldrig tetsta det och har altså ingen aning om det fungerar.. vet inte om jag förstått dej heller men man kanke kan byga tabeller med <td> före <tr> Prova denna kod Jag skulle använda mig av något roligare, lite variabler...Loopa fram tabeller horisontellt
Sv: Loopa fram tabeller horisontellt
Du måste lägga tabellerna i en tabell som innehåller 2 kolumner.
//Mikael.NETSv: Loopa fram tabeller horisontellt
<table>
<td><tr>
</tr><tr>
</tr></td>
</table>Sv: Loopa fram tabeller horisontellt
så som jag skulle gjort
<code>
<table width="80%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td>
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td>tabell1 - rad1</td>
</tr>
<tr>
<td>tabell2 - rad2</td>
</tr>
</table>
</td>
<td>
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td>tabell2 - rad1</td>
</tr>
<tr>
<td>tabell2 - rad2</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
</code>
lycka till!
// ericSv: Loopa fram tabeller horisontellt
Man har en variabel för varje rad, och så lägger man efter hand till ett element till varje radi loopen (dvs. lägger till en ny kolumn). När allt är klart bakar man ihop dem och lägger in <table> innan och </table> efter... Om jag förstått rätt vill säga...