jag försöker lagra information i en databas men jag får hela tiden upp detta felmeddelande när jag kör koden jag har försökt omvandla variabeln till en integer på flera olika sätt tex Cint men det funkar inte. i tabellen så är ProduktID en integer. Ändra tack det funkade :)Syntax error converting the varchar value 'ProduktID' to a column of data type i
webbservern kör asp.NET men jag är inte särskilt insatt i .NET, men den har accepterat alla vanlig ASP kod hittills.
Dim ProduktID
ProduktID = Request.form("ProduktID")
ProduktID = Cint(ProduktID)
strSQL = "INSERT INTO tblKurs (ProduktID) Values('ProduktID')"
ProduktID får en integer från ett formulär. och jag har testat med isnumeric på talet och den säger TRUE på variabeln.
jag har också försökt dim ProduktID as integer men det funkar inte för att den säger att det saknas en end of statement.
*tillägg*
enligt funktionen typename så blir variabeln en integer med hjälp av Cint men databasen säger fortfarande att den inte kan konvertera den ifrån varchar till intSv: Syntax error converting the varchar value 'ProduktID' to a column of data ty
strSQL = "INSERT INTO tblKurs (ProduktID) Values('ProduktID')"
till
strSQL = "INSERT INTO tblKurs (ProduktID) Values(" & ProduktID & ")"Sv: Syntax error converting the varchar value 'ProduktID' to a column of data ty