Hej jag hadde tänkt göra en sak i Cookies men får de ej att funka.. <% if response.cookies("kakansnamn") = "" then %> Ja men den kommer de svåra när dom röstar så ska dom få kakan i sin dator.. Kör såhär för att kolla om kakan finns eller inte: Då är jag nästan klar då. Jag fattar inte ett jota vad du skriver......försök att omformulera frågan så kan vi nog hjälpa dig Jo jag hadde tänkt göra som så här att så fort någon trycker på ja eller nej använd tabeller i stället... sen anger du dom i procent så blir det lättare... ta joo, men den vänstra kommer att vara blå och den andra genomskinlig.. på så vis ser man antal procent... fungerar fint på min sidaCookies problem =/
jag håller på göra ett röstnings script. Men nu är de som så här att jag vill
att om en användare har tryckt på ett röstnings alternativ så vill jag att när han kommer
in på min sida så ska han inte se dom där alternativen man kna trycka på
utan han ska se typ statestien frstår ni ?
om inte så får ni säga vad ni inte förstår så ska jag förska hjälpa er.
Mvh // Mikael ÅkerlundhSv: Cookies problem =/
frågorna
<% Else %>
Svaren
<% End If %>Sv: Cookies problem =/
Sv: Cookies problem =/
<code>
<% If Request.Cookies("kakansnamn") = "" then %>
frågorna
<% Else %>
Svaren
<% End If %>
</code>
Du får köra såhär så att kakan skapas
<code>
<%
Response.Cookies("kakansnamn") = "voted"
Response.Cookies("kakansnamn").Expires = Now() + 1 ' + 1 säger att den ska försvinna nästa dag, om du vill att det ska ta en vecka innan personen ska rösta så ska du sätta 7 där istället
%>
</code>
Det är inte säkert att det funkar, men du får prova i alla fall..
Lycka till!!
mvh
//JonnieSv: Cookies problem =/
ett problem bara asså när man trycker på
ja eller nej eller svars resultaten så kommer
man till sidan rostat.asp ska jag lägga in den koden där isf ?
sen när man röstar så vill jag att den där stalen ska va som på alla andra sidor så om de e typ en som har rtat på ett svar och ingen som har röstat på de andra så vil jeg att den ska va så stor som jag har bestämta att den ska få va hur gör jag då ??Sv: Cookies problem =/
Sv: Cookies problem =/
så läggs de till ett nummer på de som redan finns så om de är 500
sen trycker du så blir de 501 de förstår ni men hur ska jag göra med den där bilden jag vill skriva ut ?? de e de jag inte för står för jag ska ju skriva ut en bild typ som
ett stäck så man se hur många som har röstat på de och hur många som har röstat på de andra .. Sv: Cookies problem =/
<code>
<table><tr>
<td width="<%=(totaltantalröster / röster)*100 %>%" bgcolor="blue"></td>
<td width="<%=100 - ((totaltantalröster/röster)*100) %>%">
</td></tr>
</table>
</code>Sv: Cookies problem =/
//Jonas
www.jenovasvittnen.cjb.net