Hejsan! CDONTS skiljer sig inte ifrån en helt vanlig outlook-klient. Om du på företaget inte har problem med mail i vanliga fall, bör det inte bli det nu heller. Tack Pelle! Det är bättre att bara lägga mailen i en kö i loopen istället för att skicka det varje gång. Jag vet inte hur man gör med CDONTS men i JMail är det inga problemCDONTS
Finns det någon som är lite proffs på CDONTS ??
Vad jag är ute efter är mer erfarenhetsmässig natur och då främst om det finns några begränsningar med detta objekt vid tyngre körningar.
Tex vid större utskick från databas etc.
Jag har använt detta hyfsat flitigt men oftast vid enklare grejer.
mvh
TorbjörnSv: CDONTS
Personligen så skickar jag ut infobrevet till er via CDONTS och det går ut till ca 2500 medlemmar - och det går bra. Dock bör man sätta upp sessionens timeout till ett såpass högt värde att tiden det tar att skicka all mailen inte falerar på en timeout för då får du ett avbrott mitt i.
Hälsningar
/Pelle Sv: CDONTS
Har du möjligen nåt litet exempel på hur en sådan timeout ser ut rent syntaxmässigt??
Hur gör du förresten med loopen. Själv lägger jag hela köret i en loop, men det kanske finns nåt sätt att bara loopa Mail.To - biten med mottagaradresserna?
mvh
TorbjörnSv: CDONTS