Hej, Du kan väl göra en funktion som kollar om antalet tecken överskrider 2048, isåfall börjar du på en ny mail-lista med en till knapp. Fast då bli det ju två mail för användaren att skriva... Kan du inte använda dej av CDonts eller JMail då?? Jo, det går ju alltid, men det vill jag helst inte. Men bygg till lite funktioner som finns i Outlook och använd bara JMail för att skicka iväg det... =) Jag har löst det, så här: Det komer ju bara att funera på windows och om outlook finns installerad. Jo, jag vet. Men det är på ett intranät där alla kör Windows, Oulook, IE....För lång URL....?
Jag har en liten mail-ikon som kan klicka på och då skicka ett mail till alla medlemmar i ett projekt. Medlemmarna loopar jag ut, så det kan var olika många för olika projekt. Detta är en vanlig mailto-länk.
Problemet är att om det är många medlemmar och mailto-länken blir mer än 2048 tecken, så smäller det efter som url:er inte kan var hur långa som helst..det är väl 2048 tecken tror jag.
Någon som vet hur man kan lösa det? Jag vill helst inte använda någon mail-komponent.
Någon sa att man kan använda en ActiveX-komponent för detta??? Eftersom vi sitter i ett inranet så kan activeX köras fritt.
Tacksom för all hjälp jag kan få!!!!
/JockeSv: För lång URL....?
Sv: För lång URL....?
Det tror jag inte dom "köper".
då kan du juh loopa ut alla medlemmar i en variabel och sedan så skickar den ett mail till alla i den variabeln.. ?
det ska juh funka..
mvh
//JonnieSv: För lång URL....?
Våra användare vill kunna editera och använda Outlooks alla funktioner.Sv: För lång URL....?
<code>
<SCRIPT Language="JavaScript">
function sendMail(myRecipient, mySubject, myBody)
{
var myOlApp;
var myOlItem;
myOlApp = new ActiveXObject("Outlook.Application");
myOlItem = myOlApp.CreateItem(0);
myOlItem.Recipients.Add(myRecipient);
myOlItem.Subject = mySubject;
myOlItem.Body = myBody;
myOlItem.Display();
}
</SCRIPT>
</code>
Det som är kvar är att loopa igenom en array av "myRecipient" och göra "myOlItem.Recipients.Add(myRecipient);" för varje element i arrayen.
Men det får bli imorgon....
Bra va.!?!
Så det är lugnt.
/Jocke