Jag kör win2k och iis. Jag känner inte igen det du säger med någon svartvit sida. Vad heter den sidan som dyker upp. De brukar heta 500.htm eller liknande. Återkom gärna med det. alltså en vit sida med svart text. Där de också finns länkar som typ "Refresh" osv, och dom är röda. "Sidan kan inte visas Om det står internt serverfel 500 på din webbläsare så får du ställa om i Internet explorer. Gå in på verktyg, internetalternativ, avancerat och bock bort "visa egna felmeddelanden". Då får du fram felet i klartext.Felmeddelanden
Ibland, då jag har kodat fel, så får jag ett fint felmeddelande där de står radnummer osv. Men ibland så får jag en felsida(vit/svart med tråkiga röda länkar) där de bara står att de är fel på sidan. Kan man ställa in IISen eller något annat så att man alltid får ett meddelande om vart felet ligger(INTE den vit/svarta)?
/DanielSv: Felmeddelanden
Rörande egna felsidor så skrev jag en sådan artikel hur du gör för att göra en egen sådan. Den ligger i sektionen asp ganska långt ner.
HälsningarSv: Felmeddelanden
Har just nu inga nummer på just felsidorna. Men de jag söker är att jag vill slippa se dom och att jag istället får en felsida där man får se felet. Gärna så att felmeddelandet syns direkt på sidan där den kod ovanför feletkodningen har skickats(t.ex. stylesheets mm) ut till besökaren.
Oklart?
Så här är de jag vill se:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fel '80040e07'
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Typblandningsfel i villkorsuttryck.
/bot.asp, line 23
Inte bara:
"Ett fel uppstod på sidan och den kan inte visas"... eller liknande.Sv: Felmeddelanden
Det uppstod ett problem med sidan du försöker nå och den kan inte visas."
.... bla bla bla
"HTTP 500 - Internt serverfel"Sv: Felmeddelanden