Tjena! Du måste omge ett datum med "-tecken, '-tecken eller #-tecken. Ananrs kommer et datum tolkas som en matematisk operation T.Ex. 2003-03-24 tolkas 2003 minus 03 minus 24 eller 03/24/2003 tolkas 3 dividerat på 24 dividerat på 2003. Tack! Skall testa med funktionerna.DELETE fråga!
Har fastnat vid ett fel som jag inte förstår varför...
Varför funkar inte denna DELETE fråga? Jag får inget fel och inget tas bort ur databasen.
Stat_Motstandare_Datum är Datum/Tid och Stat_Motstandare_MotstandareId är heltal.
<code>
Dim Conn
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=D:\www\Databas.mdb"
SQL="Delete From StatistikMotstandare WHERE Stat_Motstandare_Datum=" & Request.Querystring("Datum") &" AND Stat_Motstandare_MotstandareId=" & Request.Querystring("MotId")
Conn.Execute(SQL)
Conn.Close
Set Conn = Nothing
</code>
Mvh MarcusSv: DELETE fråga!
Du bör oxå tänka på att kontrolera invärdet. En hacker kan annars tömma hela tabellen.
Testa med:
<code>
Function SQLNumber(Value)
If IsNumeric(Value) Then
SQLNumber = Replace(Value,",",".")
Else
SQLNumber = Null
End If
End Function
Function SQLDate(Value)
If IsDate(Value) Then
SQLDate = "#" & Month(Value) & "/" & Day(Value) & "/" & Year(Value) & " " & Hour(Value) & ":" Minutes(Value) & ":" & Seconds(Value) & "#"
Else
SQLDate = "Null"
End If
End Function
Dim Conn
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=D:\www\Databas.mdb"
SQL="Delete From StatistikMotstandare WHERE Stat_Motstandare_Datum=" & SQLDate(Request.Querystring("Datum")) &" AND Stat_Motstandare_MotstandareId=" & SQLNumber(Request.Querystring("MotId"))
Conn.Execute SQL
Conn.Close
Set Conn = Nothing
</code>Sv: DELETE fråga!
Tog bort '' runt om datumet för jag fick felmeddelandet att det var Typblandningsfel i villkorsuttryck.
Mvh Marcus