Har lite problem att bestämma mig, Det finns få tekniska skäl till att välja det ena eller andra språket för de allra flesta applikationer. C# är ett något kraftfullare språk men de flesta applikationer har ingen större nytta av operator overloading m m som VB.Net inte har. Min slutsats är att du bör jobba med det språk som du känner dig mest bekväm i, det vill säga det syntax som du gillar bäst, såvida du inte utvecklar en applikation som absolut kräver de tekniska fördelar som C# har. ÄR inte VB:s background compiling något som dog ut med VB.NET? Bakgrunnskompliering finns kvar i VB.NET. Precis som Per sier så finnes vissa som har fått prestanda problem i Visual Studio.NET 2002. Det e mulig å slå av background compiling i Visual Studio.NET:s inställningar. Verkar som att C# blir språket som det finns mest referenser till >Det e mulig å slå av background compiling i Visual Studio.NET:s inställningar.VB eller C# ?
skall migrera och börja utveckla lite mer i .net nu...
Tidigare har jag arbetat med asp för vbscript
Vilket tycker ni är det bästa alternativet?
asp.net vb eller asp.net c# ?
vore kul med lite åsikter
// ericSv: VB eller C# ?
En del, bl a jag själv, har dock stött på problem i större VB.Net-projekt där utvecklingsmiljön hela tiden hänger sig i korta perioder (från några sekunder upp till tiotals sekunder) när man kodar. Det verkar inte som om alla råkar ut för detta och hittills har jag inte hört att problemet existerar i C# (vilket skulle kunna tyda på att det är VB:s background compiling som är problemet). Detta skulle kunna vara ett skäl till att välja C# i stället, det är iallafall skälet till att jag enbart använder C# när jag får välja själv numera, trots att jag är inbiten VB-programmerare sedan 7-8 år tillbaka. Sv: VB eller C# ?
Jag gissar nog på att det är den dynamiska hjälpen, syntaxkontroll eller parameterinformationen som inte riktigt hänger med när man skriver. Utvecklingsmiljön är ju densamma för alla språken. Borde inte vara några större skillnader mellan dem. Kanske någon bugg som smygit sig in i VB biten.Sv: VB eller C# ?
Bakgrunnskompliering blir bättre i versjon 2003 som kommer nu i løpet av våren.Sv: VB eller C# ?
tack för alla tips!
// ericSv: VB eller C# ?
Var då, exakt? Så vitt jag vet går det inte att stänga av bakgrundskompileringen.
MS