Jag utvecklar en applikation som måste vara otroligt snabb då den kommer att ha en väldig massa samtidiga användare, den får heller inte ta för mycket resurser av webbservern. Det bästa är att använda sig av vanliga html-sidor, otroligt snabbt och inte alls processor krävande...applikationsvariabel och prestanda
Min fråga är: Vilket går snabbast för IIS:en att processa av följande:
1. Jag lagrar all information på en vanlig html sida som besökarna requestar.
2. Jag använder en asp-sida, där jag lagrar informationen i en applikations-sträng. besökarna requestar denna asp sida som endast innehåller applikations-strängen.
Jag antar att det går snabbare för iis att hämta informationen från applikationss-strängen eftersom informationen ligger i ram-minnet på servern.Sv: applikationsvariabel och prestanda
Att använda applicationssträngar är snabbare än att lagra i databasen, men inte snabbare än en html-sida... tänk på att du vid varje request till asp-sidan måste bygga ihop din html-sida med ett scriptspråk och sedan skicka allt som en html-sida till klienten..
så för maximal prestanda använd endast html-sidor, tyvärr kommer det att medföra en öka aktivitet på servern när sidorna byggs (för jag antar att du har någon sorts dynamik bakom eftersom du överhuvudtaget funderade på applikations-variabler)