Tänkte skapa en liten webshop. Vill helst bygga den själv, men behöver möjlighet att genomföra säker banktransaktion. Visst måste det finnas färdiga komponenter för detta? Hej, du måste faktiskt köpa dessa tjänster. Se exempelvis www.debitec.se, eller www.paynova.se samt utländska www.paypal.com. Räkna med startavgifter på 2-6.000 kronor och sedan löpande att dom tar % på det du säljer. Instämmer med Pelle, du får nog köpa denna tjänst. Ett annat svenskt företag som erbjuder detta är www.spacecoin.se. OK, tack för era svar även om de var mer pessimistiska än väntat. Alphyra (fd genidata) pysslar med transaktioner...Betalningskomponent?
Jag har kollat med min företagsbank Nordea, men de erbjuder bara en begränsad lösning för kunder som redan använder Nordea. Jag behöver något mer generellt som åtminstone klarar kontokortsbetalning med VISA/Mastercard.
Några bra tips?Sv: Betalningskomponent?
Tyvärr finns det ingen möjlighet att lösa det på annat sätt såvida du inte kan skicka in en edi-fil till någon form av banktjänst.
Lycka tillSv: Betalningskomponent?
Men sen använder ju t ex netonnet.se direktbetalningar, dvs att man loggar in på banken efter beställning och pyntar för prylarna, för de som har internetbank hos någon av de större bankerna. Hur det går till har jag dock ingen aning om...Sv: Betalningskomponent?
Det borde löna sig för någon att sätta upp tjänsten i Sverige. Jag kollade med min bank Nordea och de erbjuder direktbetalning, men inte kortbetalning. Då krävdes i princip ingen startavgift, men å andra sidan når man bara deras kunder. Jag kanske får nöja mig med det så länge ....Sv: Betalningskomponent?
Hur vad och varför vet jag däremot inte...
http://www.alphyra.se/home/