Jag har satt att man måste ange sin nt-inloggning för att komma åt ett intranät. Då kan jag också hämta användarnamnet i asp-koden. Kan jag få fram detta användarnamn utan att användarna måste ange sitt nt-login, det blir bara ett blankt värde när jag testar detta. Jag tror att man då loggar in som "gäst" användare men jag vill att en viss grupp ska loggas in automatiskt när de en gång loggat in på sin dator. Hej! Jag har tagit bort anonym access och kryssat i integrerad windows autentiering och satt en grupp som får rättigheter på mappen där webbsidan ligger. Då får användarna upp en inloggningsruta mot domänen där de anger sitt nt-login och kommer då in. Det är själva inloggningsrutan jag vill hoppa över men ändå få fram användarnamnet på användaren som loggar in. Om du anväder NT Challenge/Response så slipper du inloggningsrutan Jag har testat att markera NT Challenge/Response men får ändå upp inloggningsrutan. Lagg till siten pa anvandarnas maskiner under Intranet/zone i IE. Da ska de inte fa upp inloggningsrutan, under forutsattning att kontot de surfar med har rattigheter pa siten! Kryssa enbart i rutan "Integrated Windows authentication" under "Directory Security/Anonymous..." Det var inställningen i IE under Internetalternativ --> Säkerhet som inte var rätt inställt. Nu fungerar det. Tack!Användarnamn automatiskt vid nt-inloggning
Sv: Användarnamn automatiskt vid nt-inloggning
Tror att denna länk kan hjälpa dig!
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;176377
Mvh ErikSv: Användarnamn automatiskt vid nt-inloggning
Rickard som sitter i serverrummet och bara har aao istallet for you know what! Sv: Användarnamn automatiskt vid nt-inloggning
Användarna skall köra IE4 eller senare.
Nu kanske...Sv: Användarnamn automatiskt vid nt-inloggning