Hej! Om det är besväret att lägga till användarna du menar så löser du detta genom att skapa grupper på din webbserver där du lägger in medlemmarna. Nä jag vill inte att nån skall kunna komma åt filerna... Om du använder NT-inloggningen så kan du inte låta användarna köra med ett annat konto på din webbserver. Det är redan säkrat så ... Ja, du kan ställa in IIS:en att använda ett speciellt konto för att köra diverse komponenter samt vilket konto Anonymous ska använda. Jag är ganska säkert på att det jag funderar på går att lösa. Har fått ett mail som förklarar hur man gjorde. Men det försvann under en diskkrash :///IIS Säkerhet
En liten fundering.
Hur ställer jag in detta ?
Har en site där anonymous är urkryssad. Detta gör att men "måste" sätta change på alla användare på diret där databasen ligger. Och detta kan inte stämma!!!
Det måste gå att styra till en enda användare som ingen kan inloggningen på.
Men auth_user måste funka.
Hur löser man bäst detta ?
W2K/IISSv: IIS Säkerhet
Då är det lättare att administrera.Sv: IIS Säkerhet
Jag kan ju inte sätta ntfs rättigheterna på IUSR_xxxx för de surfar ju inte med den användaren när anonymous är urkryssad.
Det innebär att jag måste ge alla användare change på accessdatabasen...vilket inte känns trevligt.
Det måste ju gå att göra så att alla användare ändå kör på ett gemensamt konto som ingen kan pwd på...
/FSv: IIS Säkerhet
Så fort dom använder det kontot så hade du inte kunnat kolla AUTH_USER eller vad du nu använder.
Däremot om du lägger alla användare i grupper och tilldelar önskad rättighets så kan dom inte göra annat än det du vill.Sv: IIS Säkerhet
Men jag vet att man kan genom att köra isolated process, skall kunna ställa in att iisen blir en viss användare när den läser ntfs rättigheterna.
Men jag hittar inte nån info om det...
/FSv: IIS Säkerhet
Sv: IIS Säkerhet
/F