Hej alla aspare. Ett sätt kan ju vara att spara texten som du vill skicka iväg i brevet i en extern fil. Det ser ju bra ut, fast min sida är gjord i asp med ca 100 rader kod. Den skriver ut all information om hur mycket av varje vara kunden har handlat och hur mycket det kostar. Detta ligger i tabeller så till sist räknar den ut hur mycket moms, frakt och hur mycket allt ihopa kostar inklusive moms och frakt. Allt detta ligger på en sepparat sida som jag skulle vilja inkludera i mailet. Skulle vilja inkludera denna sida på något vis, har provat med html = html & "<!--include file=""produkter.asp""-->" <!--include file=""produkter.asp""-->? Include filen skall köras i mail scriptet och det är asp, kör jag utan 2" så blir det fel.Länka sida med cdont
Håller på med en webshop och nu börjar det likan något, fast jag vill kunna skicka en bekräftelse till kund på allt dom handlat + hur mycket det kostar. formuläret är färdigt och allt funkar bra. men det är mycket kod att skriva in i mailet för att få alla uppgifter om pris och vad dom handlat. så jag undrar kan man länka en annan asp sida till cdont så att denna sida visas i mailet? det blir lite jobbigt att skriva html = html &"kod här" på så många rader så jag tänkte at det hade varit lättare om man kunde länka en hel sida under en html rad typ html = html &"<!--include file=""http://www.minadress.com/sida.asp""-->" Hoppas ni fattar vad jag menar.
//JockeSv: Länka sida med cdont
Sedan kan du läsa in den texten och skicka med den till CDonts. Genom att stoppa
in lite egna "taggar" i texten kan du också anpassa den med aktuell information
T ex. Jag har sparat en fil som heter STANDARD.TXT som ser ut så här:
<code>
Tack <kund> för din beställning.
Vi beräknar att leverera den inom <leveransdagar> dagar.
Firman AB
</code>
Sedan använder jag följande funktion i min kod för att läsa in den och för
att returnera en sträng med själva texten:
</code>
Function IncludeText (kund, leveransdagar)
' Create the filesystem object
Set fs = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set stream = fs.OpenTextFile (Server.MapPath("STANDARD.TXT"), 1)
text = stream.ReadAll
text = Replace (text, "<leveransdagar>", leveransdagar)
TextString = Replace (text, "<kund>", kund)
IncludeText = text
stream.Close
End Function
</code>
jag kan anropa den i min kod på följande vis:
<code>
MessageString = IncludeText ("Fredrik", 2)
</code>
Mvh
FredrikSv: Länka sida med cdont
html = html & "<link href="" http://www.minsida.nu/shop/produkter.asp"">" Annars får jag väl ta och skriva html =html & framför varje rad, då blir det lite jobbigt att redigera vissa rader om det skulle behövas.
Hoppas det finns någon lösning på detta
//JockeSv: Länka sida med cdont
ska det inte vara
<!--include file="produkter.asp"-->
eftersom includekoden körs före asp koden behöver du inte 2 "Sv: Länka sida med cdont
några fler förslag.
//Jocke