Hej <code> Det beror antagligen på att användarkontot för anonyminternetaccess inte har tillräckliga rättigheter till katalogen. Hur ställer man in rättigheterna då....skall det Vara på mappen eller bara databasfilen ? IIS behöver inte vara installerad på datorn med databasen. Om det är windows baserad på NT(Win NT,Win 2000 eller Win XP) måste du ge den rättigheter. Högerklicka på den utdelade mappen och välj egenskaper. Under fliken "Dela ut" så finns knappen "Behörighet". Se till att kontot WebServerNamn\IUSR_WebServerNamn har läs- och skrivrättigheter till katalogen. Samma sak för filen. Det finns inget sådant konto vad jag kan se... kan det bero på att jag testar i ett internt nätverk ? Eftersom kontot ligger på en annan maskin. Måste du ange det fullständiga namnet manuellt. Har testat med det också men får meddelandet " Ogiltligt namn Objektet TESTDATOR\IUSR_TESTDATOR är inte giltligt eftersom endast object från domäner som finns i rutan 'Leta i' är tillåtna "Problem med sökväg till access
Jag har ett problem med sökvägen till en accessdatabas från ASP. Det fungerar fint om databasen finns på samma maskin som IIS.en men inte om jag flyttar den till en annan maskin och ändrar sökvägen dit'
Vad kan vara problemet ?? Tacksam för hjälp
//KristerSv: Problem med sökväg till access
cnnstr = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.Mappath("../db/aaaa.mdb")
set Cnn = Server.CreateObject("adodb.connection")
Cnn.open cnnstr
</code>Sv: Problem med sökväg till access
Tänk på att det kan var farligt att tilldela mappen rättigheter. Innebär att hackers kan ta sig friheter i katalogen.Sv: Problem med sökväg till access
Måste jag ha IIS installerad på den dator som databasen finns påSv: Problem med sökväg till access
Sv: Problem med sökväg till access