Undrar om någon kan tillhandhålla en bra fritext-sökmotor i asp? Hej Lamko! Det såg ju ut som ett piffigt alternativ. Någon som vet hur webbhotell i allmänhet ställer sig till den här möjligheten? Jag gjorde ett enkelt test mot en av mina sajter och fick "Service is not running.". Är det någon idé att gå vidare, eller..? Finns det säkerhetsaspekter o.dyl. som gör att man inte utnyttjar detta?Hjälp med sökmotor
Vill ha en sökmotor som söker igenom vissa mappar på webservern med filer såsom asp(databasgenererade sidor), htm och ev pdf-dokument. När sökning gjorts skall resultatet visas med länk till respektive fil/dokument. Svenska tecken måste fungera.
Måste man ha url:en med i databasen där sidornas innehåll är lagrat eller kan detta plockas fram automatiskt?
Måste det göras en databassökning eller kan det göras en textsökning på filerna i fråga? Hur löser man då om man vill att sökmotorn både skall göra en databassökning OCH en filsökning på ex statiska html-filer?
Är ganska färsk på asp så ge helst inga krångliga svar... :-))
De motorer/script jag hittat hittills på nätet (ex webwizguide) har inte hjälpt mig, de klarar ex inte svenska tecken. Och sökmotorn som beskrivs på pellesoft är inte komplett, sidor saknas.
tack på förhand!Sv: Hjälp med sökmotor
Du kan ju använda index server istället!
Här finns en bra URL som beskriver hur man använder index server för att göra sin website sökbar!
http://www.infinetsoftware.com/content/indexserver.asp
Lycka Till!
Anders LindénSv: Hjälp med sökmotor