När jag försöker öppna min databas så får jag följande felmedelamde: Tror du missat ett mellanslag mellan Driver och parantesen. Jag föreslår att du istället använder OLEDB providern för Jet: Testade och fick följande fel: Du kan ju prova att installera en senare version av MDAC. Äntligen, efter ha letat efter den rätta versionen av MDAC i flera timmar så hitta jag en som funka. Tackar och bockar.Datakällan hittades inte och ingen standarddrivrutin är angiven
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen standarddrivrutin är angiven
/ASP/veckoplanering.asp, line 6
Min connection och rad 6 ser ut så här:
<code>
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver(*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("db\db.mdb") & ""
</code>
Jag gjorde en sökning på forumet och fann [Databas problem] där det står att man får felet om man saknar global.asa filen. Så jag sökte efter en global.asa fil på Internet och fann några men problemet består. Vad kan vara fel?
Värt att veta kan vara att det är en NT-maskin och jag har en MySQL server igång. Jag har även testat connecta till min MySQL databas men det ger samma fel. Och MySQL funkar bra under php.Sv: Datakällan hittades inte och ingen standarddrivrutin är angiven
<code>
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _
"Data Source=" & Server.MapPath("db\db.mdb") & ";"
</code>Sv: Datakällan hittades inte och ingen standarddrivrutin är angiven
ADODB.Connection error '800a0e7a'
Det gick inte att hitta den angivna providern. Sv: Datakällan hittades inte och ingen standarddrivrutin är angiven
Sv: Datakällan hittades inte och ingen standarddrivrutin är an