Jag har en sida bestående av två frames... top och main. Då får jag följande felmeddelande: Och varför fungerar inte: hans sida består av 2 frames, frame1 och frame2 han har ett formulär i frame1 och vill skicka formulärdatan till frame2. Du svarar inte på min fråga. Varför skulle det behövas javascript? Varför kan man inte använda Target i Form tagen istället?Skicka data mellan frames?
I top-framen finns ett formulär med lite olika alternativ och jag vill att när man trycker på submit så ska dessa skickas med POST till en asp-sida i MAIN-fönstret.
Någon som vet hur man kan åstadkomma detta? Jag lyckas bara anropa asp-sidan så att den hamnar i samma frame som formuläret.
Mvh
ChristofferSv: Skicka data mellan frames?
document.form1 is null or not an object.
Hmm.. vad ska man göra? När jag satte in target i form-elementet så öppnades den ändå inte i den framen jag ville.Sv: Skicka data mellan frames?
<code>
<FORM action="Main.asp" method=post target="Main">
<INPUT id=submit1 type=submit value=Submit name=submit1>
</FORM>
</code>
Varför skulle det behövas javascript? Sv: Skicka data mellan frames?
<form method="post" id="formular" name="formular" action="skickastill.asp">
<input type="text" id="data" name="data">
då borde allting skickas till frame2
men om document.form1 är null vet jag inte riktig vad felet kan vara.. kan inte så mycket javascript...
det action gör är att bestämma vilken sida som tar emot det man matat in i formuläretSv: Skicka data mellan frames?