Vad beror detta felmeddelande på? [Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Det går inte att öppna filen '(okänt)'. Den är antingen låst av annan användare eller måste du ha behörighet att läsa den. Kan det inte vara så att du har en ODBC koppling som inte pekar på någon fil? Precis som det står. Antingen så är databasen öppen i designläge, det vill säga låst eller så har du inte behörighet att läsa eller skriva till den. Det är några register som en annan användare fyller i med ett formulär. Det har ju som sagt var fungerat förut. Rättigheterna kan väl inte försvinna av sig själv!? Eller kan de det... JAg har inte tagit bort databasen utan den ligger där den alltid legat... Det är några register som en annan användare fyller i med ett formulär. Det medellandet är vanlig om du t ex försöker att öppna en Access2000 databas med Access 97.felmeddelande
Sv: felmeddelande
Ge användare IUSR_datornamn rättigheter på Accessfilen
//PutteSv: felmeddelande
Alla uppgifter läggs till i en access databas och visas på en hemsida.
Det verkar som att ibland visas sidan och ibland inte.Sv: felmeddelande
-Är antagligen det som är problemet. Om någon sitter i programmet Access och jobbar på en databas så kan du inte hämta/skriva information ut mot webben.
I ett case som jag hade så gjorde jag så att jag med automatik kopierade den lokala databasen och använde kopian för webben.
//PutteSv: felmeddelande