Hejsan! Borde fungera med: Fast det är mycket smidigare att göra såhär... När jag använder dina förslag Du får läsa orginal tråden. Vår frågeställare vill loopa ut alla poster. Varav det första 30 är bokade, resten är reserver. Koden som hämtar mitt rst ligger på en sepparat sida för jag skall includera den från annat håll åxå. tabellen heter antal och fältnamnet heter reserv. men skriver jag <%response.write rst("antal")%> ovanför eller under så skriver den ut mitt värde, fast inte om jag ersätter det med nummret jämte index. Det löste sig, Vet inte vad det var som gjorde det. När jag provade så fungerade det med att skriva CInt(rst("antal")) efter index. När jag provade först så kom det upp ett felmeddelande och nu inte. Skumt.rst("antal")
Hade ett problen som ligger längre ner på sidan där Andreas Hillqvist lämnade ett fint svar. Nu till mitt nya problem. Om jag vill lägga in så att siffran efter indexet bytes från en admin sida hur skriver jag då. Siffran ligger i en Access databas. Har försökt med att lägga in ett recordset, det funkar inte. Skriver jag ut det response.write rst("antal") någon annan stans så skrivs siffran ut. Hur skriver jag ut det från databasen? den siffra som jag anger där. lite kod
strSQL = "SELECT * FROM boka"
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
RecSet.Open strSQL, Connect
Do until RecSet.EOF Or Index >= 30 <--DENNA SIFFRA VILL JAG ÄNDRA MED RST
Index = Index + 1
%>
<tr>
<td><%Response.Write RecSet("name")%> </td>
<td><%Response.Write RecSet("nick")%> </td>
<td><%Response.Write RecSet("mat")%> </td>
<td align="center"><font color="ffffff"><%response.write RecSet("betalat")%></font> </td>
</tr>
Finns någon lösning tro?
//JockeSv: rst("antal")
Do until RecSet.EOF Or Index >= rst("antal")
Testa annars med:
Do until RecSet.EOF Or Index >= CInt(rst("antal"))
/JohanSv: rst("antal")
strSQL = "SELECT TOP 30 * FROM boka"
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
RecSet.Open strSQL, Connect
Do until RecSet.EOF
/JohanSv: rst("antal")
Do until RecSet.EOF Or Index >= rst("antal")
Do until RecSet.EOF Or Index >= CInt(rst("antal"))
Så får ajg följande felmeddelande på den rad där det står
ADODB.Recordset (0x800A0CC1)
Objektet kunde inte hittas i mängden med det begärda namnet eller numret.
och varför jag inte gör som du skrev sist så refererar jag till följande inlägg
http://www.pellesoft.nu/development/forum/view.asp?msgid=82628&forumid=1&sum=1Sv: rst("antal")
Sv: rst("antal")
Hoppas detta lyste upp lite för er.Sv: rst("antal")
Tack för visat intresse iallafall