Tja ! Hej, Det är LÖST !!!!! Råkade läsa ett inlägg under databaser/Access forumet som löste det hela. Tydligen så är "position" som jag försöte använda i min tabell ett reserverat ord i Access...Syntax fel i INSERT INTO-uttryck
Nu har jag försökt i flera dagar utan att lyckas. Den som lyckas lösa det här är kungen här inne! Jag har försökt att göra en INSERT till en tabell i min db men jag får hela tiden felmeddelandet:
"Syntax fel i INSERT INTO-uttryck"
Samma fel får jag för en UPDATE:
"Syntax fel i UPDATE-uttryck"
Jag har satt in värden direkt i min Access db för testa om en SELECT fungerar men då får jag ett felmeddelande som lydet
"Feltyp:
(0x80004005)
Odefinierat fel"
Jag har inte skrivit fel i mina SQL strängar för att jag har kopierat de från andra av mina filer som fungerar utmärkt. Jag har försökt med att byta namn och t o m radera och skapa en ny tabell för att se om det var det som var felet men jag får FORTFARANDE samma fel. Jag börjar tvivla på om felet ligger i koden utan kanske snarare i Access db. Har någon några idéer eller har någon stött på det här tidigare ?
Vore evigt tacksam för hjälp för jag ger snart upp...
MvhSv: Syntax fel i INSERT INTO-uttryck
Det ser ut som det är detta som du har råkat ut för:
This error message seems to indicate that you are having permissions issues with ODBC registry keys.
295297 PRB: Error Message: 0x80004005: General Error Unable to Open Registry Key
http://support.microsoft.com/?id=295297
Resolution was to provide the right permissions for the reg key.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ODBC
Du kan också pröva att byta provider
mvh
NicholasSv: Syntax fel i INSERT INTO-uttryck
HURRA !