Tjenna! Jag har för mig att alla variabler är förstörda. Bara Sessinon.SessinonId är kvar. Räkna inte med att kunna använda session_onend. Den buggar och har alltid gjort det. Att kunna logga ut användare och liknande med säkerhet går inte att lösa på det sättet om det nu var det du var ute efter. Tjenna, ok! Ingen från Microsoft (eller någon annan) som kan förklara varför Session_OnEnd inte alltid triggas? Vore ju intressant att veta eftersom den kunde användas i ganska bra syften annars.. Min hypotes är att det inte är fel på Session_OnEnd. Däremot om ett fel uppstår i Session_OnEnd så får man ju inget besked om detta. Detta kan ju tolkas som att den inte körs. För det man vill ska utföra utförs inte. Håller med, men eftersom den inte alltid fungerar måste väl någon ha listat ut varför? Men asså, ifall din teori stämmer så borde man ju kunna försöka med att skriva till en logfil där?Session_OnEnd
Ja då var det dags för en fråga igen då!
Hur fungerar Session_OnEnd. Kan jag komma åt själva sessionvariablarna innan ja stänger?
Det jag undrar är alltså om jag kan göra något med exempelvis Session("tmp") i själva funktionen Session_OnEnd eller om de redan förstörts....Sv: Session_OnEnd
Sv: Session_OnEnd
Ja hörde rykte om det, men jag fattar inte riktigt varför... men men....
Men hur ska man lösa det då?
Jag försökte lite andra knep med men fick det inte att funka.
Hur läser jag exempelvis av de session som servern har i liv, och undersöker vissa värden. Exempelvis så är det bara inloggade medlemmar som har en viss session variabel, således vet jag att alla som har den är inloggade och vice versa...
Går det att lösa så? Hur får man tag i de olika sessiona?Sv: Session_OnEnd
Men jag har inte jobbat med Session_OnEnd. Tycker bara att det borde funka. Annars skulle man väl inte ha den?Sv: Session_OnEnd
Sedan ser man ju var och när det blir fel.
Jag tycker mig nämligen själv se ett mönster.
Jag listar användarna nämligen i en Application variabel.
De som blir kvar i variabeln vid det som borde vart en urloggning verkar nästan alltid vara samma användare.... klart det kan ju vara en slump...
Men ingen vet alltså om man kan komma åt själva sessionvariablerna i Session_OnEnd ??