Tjena, >En knapp som enbart stänger ner fönstret.Knappar hit och dit...
skulle vilja ha lite olika knappar.
En knapp som enbart stänger ner fönstret.
En knapp som öppnar ett nytt fönster, skriver ut det som är i det nya fönstret och till sist stänger fönstret. Denna knapp skall även kunna posta ett formulär till det nya fönstret.
En knapp som postar ett formulär och stänger ner sitt fönster.
På min sida har jag en rapport, denna rapport vill jag kunna skriva ut med en knapp. Jag vill även kunna "bekräfta" rapporten med en knapp (därför måste lite grejer postas så att jag kan uppdatera min databas), lämpligt är att fönstret stängs ner efter att rapporten är bekräftad. Slutligen vill jag kunna stänga ner rapporten utan att behöva trycka på "krysset".
Mkt Tacksam för hjälp...Sv: Knappar hit och dit...
-Kräver nog att fönstret har öppnats via ett tidigare script. Annars dyker de upp en fråga där man måste klicka Ok.
<code>
<input type="button" OnClick="window.close()">
</code>
>En knapp som öppnar ett nytt fönster, skriver ut det som är i det nya fönstret och till sist stänger fönstret. Denna knapp skall även kunna posta ett formulär till det nya fönstret.
-För att skicka data till ett nytt fönster med bestämd höjd/bredd så får du använda querystrings. Annars så är de bara att lägga in knappen i en <form> och sätta target=_blank på formen.
<code>
function winden() {
window.open("sida.html?data=", "win1", "width=400,height=400")
}
</script>
<input type="button" OnClick="winden()" value="Öppna nytt fönster">
</code>
Och kanske på sida.html:
<code>
<body onload="window.print();window.close()">
</code>
>En knapp som postar ett formulär och stänger ner sitt fönster.
-Vart ska de postas?