Hej!request.form problem...
Jag har ett stort problem asp/lager problem.
Jag har en sida som vi kan kalla för "huvudsidan" samt ett lager som laddar in dokument (asp/HTML), vi kallar den delenför "lagret". Lagret fungerar så att man från huvdsidan anropar en javascript-funktion som laddar in en html/asp sida in i lagret. fungerar som en Iframe ungefär.
Nu är det så att i det här lagret har jag ett formulär och om jag postar det postas det ju till huvdsidan vilket inte går att gå runt. Om man inte skulle posta det till sig själv för då skulle man bryta ut lagret och bara visa själva lagret över hela sidan.
Så problemet är, hur kan jag få tag i formuläret i lagret efter den postats iväg?
Den enda idee jag har är om jag på huvudsidan kollar om request.form innehåller något och sedan sparar det till en session eller temp tabell.
Vad finns det för saker man bör tänka på här? Jag skulle ju helst vilja att man fick tag på request.form objektet i lagret på något sätt då man kanske skulle vilja använda sig av någon upload funktion någon gång. Detta är dock inte något som jag behöver ha, vanliga formulär är dock viktigast.
Tack på förhand.
Hälsningar
Daniel