Hejsan, Du måste ha en email adress ifrån avsändaren, namn duger inte. Har testat att sätta in en mail adress där...men det funkar fortfarande inte. Har du registrerad CDONT-komponenten på servern? "Har du registrerad CDONT-komponenten på servern?"Problem med att skicka mail med CDONTS samt ev problem med konfiga SMTP-servern
Jag har detta Script för att skicka mailet:
Set newMail = CreateObject("CDONTS.newMail")
newMail.From = Request.Form("namn")
newMail.To = "andreas_e_99@hotmail.com"
newMail.Subject = "Andi I 107:an - Kontakt formulär"
Mess = "Namn: " & Request.Form("namn") & " E-Mail: " & Request.Form("mail") & "<br><br>" & Request.Form("mess")
newMail.Body = Mess
newMail.Send
Set newMail = Nothing
Problemet är att mailet inte kommer fram. Jag får inget fel meddelande iheller på detta script. Jag tror att problem ligger i konfigurationen av SMTP server. Hur konfigar jag den rätt så jag kan använda IIS5 inbyggda SMTP server? Jag kör WinXP.
MVH: Andreas
P.S. Har testat denna guiden men har inte lyckats:
http://www.pellesoft.nu/login/articles/other/iis_smtp.asp
D.SSv: Problem med att skicka mail med CDONTS samt ev problem med konfiga SMTP-serv
Sv: Problem med att skicka mail med CDONTS samt ev problem med konfiga SMTP-serv
Sv: Problem med att skicka mail med CDONTS samt ev problem med konfiga SMTP-serv
Vid mailhantering brukar jag göra såhär:
If Request.Form("Email") = "" Then
strEmail = "anonym@nomail.com"
Else
strEmail = Trim(Request.Form("Email"))
End IfSv: Problem med att skicka mail med CDONTS samt ev problem med konfiga SMTP-serv
Menar du "regsvr32.exe cdo.dll"? Iså fall har jag det