Jag har utifrån Cougarinas WebbShop nu skapat en egen och det enda problemet jag nu ser är hur jag ska döda en besökare efter det att ordern är inskickad. Du skall flytta posterna från varukorg till att hanteras för plockning, statistik och avstämning. Då kommer kunden att få plocka ihop en ny varukorg eftersom den gamla rensades vid köpet. Hm, Pelle - ungefär så tänkte jag - men kommando?????? Det kommer inte bli någon lönsam affär om du skall döda din kunder. Inte för att jag begriper alla dina specialuttryck Andreas - men abandon var det jag var ute efter! Tack... =DDöda en besökare
KundID är SessionID, sessionen lever ju så länge besökaren är kvar. Jag skulle vilja att samtidigt som ordern är inskickad till databasen så dödas det förbrukade ID och ett nytt skapas samtidigt som besökaren skickas till startsidan.
Tänker jag fel? Tips om andra lösningar mottages gärna...Sv: Döda en besökare
Sv: Döda en besökare
När korgen är tömd ska jag skriva.....ja, vadå?? :-)
Avslöjar mina dåliga kunskaper, jag vet....Sv: Döda en besökare
Det ska räcka med att stöda upp sessionen. Eller väverge den med Session.Abandon.Sv: Döda en besökare
Vill man missförså så gör man - tydligen du också...! :-)Sv: Döda en besökare
Hittade för övrigt en artikel där om datalagring i .NET med xml där man enkelt "kunde lägga till och ta bort människor"