Hej Antagligen har du stängt av cookies vilket identifierar seessionen. Så det skapas en ny session för varje sida du hämtar. Var tvungen att ställa ner den på låg. Nu fungerar det, men kan man inte göra så att man kan få en bättre cookie. Men då måste man väl adressera den bättre?Eller?Räknar fel igen
För ett tag edan fick jag hjälp av Pelle med en räknare som inte uppdateras så fort man byter sida.
Men nu fungerar det inte igen nu uppdateras räknaren varje gång man går in på en ny sida. Detta gäller båda beökare i går och totalt. Besökare står helt stilla den räknar aldrig nåt längre.
Vad är det för fel kan inte komma på att jag ändrat något.
Koden
<SCRIPT LANGUAGE=ScriptLanguage(VBSCRIPT har jag satt det till) RUNAT=Server>
Sub Session_OnStart
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.mappath("statistik.mdb")
strSQL = "INSERT INTO statistik (IP, Datum) " & vbCrLf & _
"VALUES('"& Request.Servervariables("REMOTE_ADDR") &"',#"& date &"#)"
Connect.Execute strSQL
Connect.Close
Set Connect = Nothing
End Sub
</SCRIPT>
Har lite förslag på optimeringar. Antar att Datum är av typen datum.
<%
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.mappath("statistik.mdb")
strSQL = "SELECT Count (*) As Antal, - Sum(Datum > #" & date & "#) As AntalIdag, - Sum(Datum > #" & Date - 1 & "#) As AntalIgår FROM statistik"
Set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
RS.Open strSQL, Connect
%>
Besök idag: <B><%=RS("AntalIdag")%><BR></B>
Besök igår: <B><%=RS("AntalIgår")%><BR></B>
Besök : <B><%=RS("Antal")%><BR></B>
<%
RS.Close
Set RS = Nothing
Connect.Close
Set Connect = Nothing
%>
Snälla hjäp håller på att bli galen, har hållt på med detta i snart en vecka nu.
Sv: Räknar fel igen
Sv: Räknar fel igen
Men tack så mycket för hjälpen.