Hej I länken i ena framen så lägger du in en target: Tack för svaret är det det är du söker Nja Använda "code behind"
Jag funderar över om det finns något sätt att slippa att använda sig av javascript när jag tex helt enkelt vill klicka i en frame och därigenom visa en ny sida i en annan frame? Det skulle vara skönt att kunna separera designen från koden... i .NET finns det ju tex en sk "linkbutton" som går att använda som en vanlig knapp och skriva kod bakom. Hur skriver jag en kod i som skulle motsvara
<script type="text/javascript">
window.open("links.html", "Content")
</script>
Tacksam för svar
// DanielSv: Använda "code behind"
<code>
target=frameName>Öppna sida
</code>Sv: Använda "code behind"
Tyvärr är det inte så mycket "code behind" bakom det. Jag måste ändå skriva i HTML bland designen. Jag kom själv på en lättare "fuskgrej". Om man låter .NET översätta givna properties så räcker det att ändra target och NavigateUrl i properties rutan. På så sätt slipper man gå in i HTMLen.
// DanielSv: Använda "code behind"
<script type="text/javascript" src="javascript.js" language="javascript"></script>Sv: Använda "code behind"
Jag erkänner att jag var luddig och ber om ursäkt. Jag sitter och lär mig .NET och nu försökte jag hitta sätt att undvika HTML och javascript. Men tack ändå!
// Daniel