Jag skulle vilja låsa storleken på det fönster som kommer upp när man klickar på en knapp. Om jag förstått dig rätt så vill du göra samma som javascriptet föreslår. I så fall byter du submit till button och sedan på onclick kallar på samma rutin: Problemet är att jag vill ha kvar min Skriver man: Har fortfarande problem. Uppskattar alla förslag. Har en deadline på tisdag och då måste jag löst detta. Låsa storlek på fönster!
Vet hur man gör från en länk. Men hur funkar det på en knapp.
Ser ut ungefär så här:
<code>
<FORM action="resultat.asp" target="_new" method=post>
lite kod...
<INPUT TYPE="Submit" VALUE="Nästa" style="width:62px; height:22px" onclick="parent.window.close();">
</code>
När jag gör det på länkar så ser det ut så här:
<code>
<!--
function Screen2(theURL) {
window.open(theURL, '', 'width=250, height=200, top=175,left=450, scrollbars=no');
}
-->
info
</code>
Jag vill alltså gör ungefär så på min knapp. Hur gör jag?
/CarolineSv: Låsa storlek på fönster!
<code>
<INPUT TYPE="Button" VALUE="Nästa" style="width:62px; height:22px" onclick="Screen2('test.asp');">
</code>
Om detta inte stämmer så kan du ju submitta till samma sida, spara undan den data du vill och sedan öppna det nya fönstret genom att i body onload taggen göra screen2('test.asp') och på så sätt har du först sparat undan och sedan öppnar fönstret.
Hoppas detta hjälper dig att tänka vidare.Sv: Låsa storlek på fönster!
<code>
<FORM action="resultat.asp" method=post>
</code>
Eftersom jag behöver hämta vissa saker ur formet på den sidan jag kommer till som jag inte kan skicka med på knappen.
Förstod inte riktigt hur du menade med det sista.Sv: Låsa storlek på fönster!
<code>
<BODY UNLOAD = "screen3('resultat.asp');">
</code>
Det fungerade inte riktigtSv: Låsa storlek på fönster!
Snälla hjälp!