hur öppnar jag en tcp-anslutning i asp-kod? exempelvis som winsock-objectet i vb Det låter helt fel att ta emot tcp information i en ASP sida. Eftersom sidan bar körs när den anropas för att presentera ett resultat. Gör istället ett VB program som ligger och tuggar på servern. Informationen kan du sedan hämta t.ex från en databas med ADO. Vad jag vill göra? ur säkerhetssynpunkt är det inte tänkt att skriptbaserade språk ska kunna var inne och rota på sånt.tcp-anslutning
tänkte bara ansluta, läsa det fösta som skickas, stänga anslutningen och visa sidanSv: tcp-anslutning
Det hjälper om du berättar vad du vill göra.Sv: tcp-anslutning
Ansluta till en MUD-server och visa inloggnings-texten...
Uhm... tyvärr så har ja inte rättighet att köra några exe-filer på servern...
Jag tänkte bara om det fanns nån standard-komponent med i w2k/iis som klarar av att ansluta till en servrar.Sv: tcp-anslutning
Det är som att låsa dörren och lämna nyckeln framför!? Smart eller hur ;o)
Även om ambitionen är att ha säkra system misslyckas byggarna och vissa illvilliga människor hittar kryphål, det är det som kallas buggar, och IISen är känd för att ha en hel del ;o)
Summasumarum, om du hittar en bugg kanske du kan gör det du vill annars måste du nog precis som Andreas föreslår komma åt server miljön för att där placera en trevlig komponent som gör det du vill, ASP fixar det inte själv.
Trevlig helg