Jag har två knappar(submit) i samma form. Formet anropar en ny sida den vill jag komma till om jag klickar på den ena knappen. Men om jag klickar på den andra vill jag komma till ett helt annat fönster. Måste anropa den sidan i formet som jag gör. Försök att förklara lite bättre. Vad ska hända med sidan du är på när du klickar på knapp1, knapp2. etc etc. Knapp1 är en avbryt-knapp Varför inte bara lägga in en if sats i resultat.asp? Varför ska du ha två submit knappar?Två knappar i ett form
Så här ser det ut:
<code>
<FORM action="resultat.asp" target="resultwindow" method="post">
<INPUT TYPE="Submit" VALUE="Avbryt" onclick="window.open('avbryt.asp','resultwindow','width=550, height=450, top=100,left=225,scrollbars=no');parent.window.close();">
<INPUT TYPE="Submit" VALUE="Nästa" onclick="window.open('blank.asp', 'resultwindow','width=550, height=450, top=100,left=225, scrollbars=yes');parent.window.close();">
</FORM>
</code>
Hjälp!!Sv: Två knappar i ett form
Sv: Två knappar i ett form
Knapp2 är en nästa-knapp.
Knapp2 ska komma till resultat.asp som jag angivit i formet.
Knapp1 ska avbryta systemet och för att göra det måste jag komma till en sida som jag kan "döda" sessionobjektet och tömma databasen. Sv: Två knappar i ett form
<code>
If Request.Form("action") = "Nästa" Then
'Gör dina databas grejer
'osv...
Else
'Töm databas
'osv...
End If
</code>
Och använda värdet din submitt skickar med sig?
<code>
<FORM action="resultat.asp" target="resultwindow" method="post">
<INPUT TYPE="Submit" NAME="action" VALUE="Avbryt">
<INPUT TYPE="Submit" NAME="action" VALUE="Nästa" >
</FORM>
</code>Sv: Två knappar i ett form
Submit använder du för att automatiskt posta ett formulär.
Lägg den ena som <input type="button" ... och sedan en onClick="location.href = 'den sidan du vill komma till '"
Alt: är att du nu verkligen vill posta med innehållet i din form
Lägg två st. <input button... som anropar en funktion
tex onClick="postForm('btnEtt')"
<script>
function postForm(knapp){
if(knapp == 'btnEtt'){
document.dinForm.action = 'den här sidan.asp'
}else{
document.dinForm.action = 'någon annan sida.asp'
}
document.dinForm.submit();
}