Såhär ser min kod ut: hittade felet nu.. dte är för att jag resetar samtidigt som ska submitar det.. och macen verkar köra reset först och sen submit... hur kan jag lösa det här? Ja, det är en chatliknande grej och jag har en osynlig iframe dit jag skickar all data, när man trycker på skicka vill jag att det ska skickas och sen ska formuläret rensas... använder innerHTML för att hänta data från iframen som uppdateras lite nu och då.. Som chaten här på Pellesoft ungefär Du kan ju testa om det hjälper om man flyttar reseten till on submit och ändrar det till en submit knapp?Problem med <form target="...">
<code>
<form method="post" action="updatera.asp?sida=skicka" target="uppdatera" name="sector6" id="sector6" onsubmit="return kontrollera();">
<textarea rows="2" cols="89" name="sector6text" id="sector6text"></textarea><br>
<table width="100%"><tr><td>
</td><td><div align="right">
<input type="button" onClick="this.form.submit();this.form.reset();" value="Skicka">
</div></td></tr></table>
</form>
</code>
På datorn hemma fungerar det helt utan problem(en pc med IE 5.0 eller 5.5) men här i skolan(en mac 9.2 med ie 5.1) fungerar det inte.
uppdatera är en iframe och jag tar emot datan som skickas med request.form(sector6text")
men som sagt så verkar det inte fungera på macen här i skolan... vet att den klarar iframes så det är inte det... Formuläret skickas men inte det man fyllt i... Sv: Problem med <form target="...">
Sv: Problem med <form target="...">
Sv: Problem med <form target="...">
<form method="post" action="updatera.asp?sida=skicka" target="uppdatera" name="sector6" id="sector6" onsubmit="return kontrollera();">
<textarea rows="2" cols="89" name="sector6text" id="sector6text"></textarea><br>
<table width="100%"><tr><td>
</td><td><div align="right">
<input type="submit" value="Skicka">
</div></td></tr></table>
</form>