Funderar på hur jag skall lösa ett problem. Låt användaren komma till en andra sida där filen kan laddas hem och filens namn markeras på något vis i databasen. (True/false-fält?) Det låter någolunda bra, men jag har inte mina filer i databasen Varför radera den efter användaren hämtat den¿¿¿ Är det fler som vill hämta, så finns den inte längre. Taskigt för dom tycker jag. Kanske användaren vill ha den igen, Kommit bort eller inte laddats ner korrekt. Skickar du upp mer så döp dom till samma och skriv över den gamla.asp mail
Det är så att jag använder ett tips om hur man låter användaren
skickar filer till hemsidan utan komponent(artikel på PS),har en egen mailfunktion
via databasen(alltså inte cdo eller cdonts).
Detta fungerar utmärkt, lägger filerna på serven i en katalog, kopplade till ett id
går bra att skicka filer och ta emot.
Nu till funderingen, om jag vill att filen skall raderas när användaren har hämtat
denna, hur går jag tillväga.
Finns det något smidig sätt att lösa detta, vill ju inte att det skall ligga gamla
filer och skräpa.
/AndersSv: asp mail
Sen kollar du av vilka filer som är true(eller false) och tar bort dom.
Kan ju även låta användare trycka på nån nästa knapp på sidan efter att dom har laddat hem filen för att då på den nya sidan ta bort filen.Sv: asp mail
utan de ligger i en virtuell katalog på serven.
Alltså de filer som bifogas med i postningen av mailet.
Filen hämtas och kopplas ihop med ett id till det medd.id som skickas
till mottagaren.
Någon annan lösning, att bifoga migSv: asp mail