Har en tabell med ett antal filnamn samt radioknappar. När man markerar en radioknapp och trycker på en knapp laddas den fil som är knyten till vald radioknapp ner till klienten. Detta görs med hjälp av aspupload2. Mitt problem är att jag vill uppdatera sidan så att radioknappen blir avmarkerat (inte checked) och form objektet tömms. En tanke: Precis så gör jag, men sida2 öppnas aldrig utan rutan för nedladdning kommer upp direkt. När jag submittar skickas en flagga med till sida2 som talar om om det är borttagning av fil eller nedladdning av fil det är frågan om. SKall jag tabort fil funkar det bra, mao redirect till ursprungssidan görs och sidan uppdateras, men vid nerladdning händer ingenting med sida1. Försöker jag ta bort en fil efter att ha laddat ner en annan utan att manuellt uppdaterat sida1 kommer meddelande som följer: Sidan cachas troligen av din klient. Lägg till headerlinjer i din asp-fil som säger till klienten att sidan inte skall cachas. Efter att jag studerat aspupload dokumentationen lite närmare kom jag på mitt misstag. Upload.FromDatabase skall man använda om man som jag lagrar filerna i en db. Men ett annat problem uppstod istället - hur kan man tillåta att användaren väljer var filen skall sparas. Metoden FromDatabase skall ha en komplett sökväg dit filen skall sparas. Vill helst inte låta använderen mata in en sökväg på hårddisken innan han sparar ner den så eftertraktade filen. Vore kalas om man kunde få upp en spara som ruta först.... Kan inte aspUpload, men får inte den hela sökvägen när filen skall sparas när du trycker OK/Spara i dialogrutan? Jo, men hur får man upp en spara som dialogruta? Om man skall ladda ner en fil som finns direkt i en mapp på servern kommer dialogrutan upp automatiskt där man väljer var den skall sparas. Jag har en db och via den hämtar jag en fil som finns i den. Jag vill då först öppna upp en fildialog där användaren klickar fram mappen där han/hon vill spara filen.Uppdatering av sida när val av fil för nedladdning gjorts
Är ingen hejare på asp, men har provat refresh, response.clear utan lyckat resultat. Vill helst inte blanda in javascript.Sv: Uppdatering av sida när val av fil för nedladdning gjorts
När du klickat på submit postar du till sida2 som sköter nerladdningen, när det är klart gör du en redirect till sida1.
Då skall ju sidan se ut som den gjorde när klienten kom till sidan första gången.Sv: Uppdatering av sida när val av fil för nedladdning gjorts
HTTP/1.1 100 Continue Server: Microsoft-IIS/5.1 Date: Mon, 26 May 2003 08:58:11 GMT HTTP/1.1 302 Object moved Server: Microsoft-IIS/5.1 Date: Mon, 26 May 2003 08:58:11 GMT Location: dokument.asp Content-Length: 133 Content-Type: text/html Cache-control: private
Object Moved
This object may be found here.Sv: Uppdatering av sida när val av fil för nedladdning gjorts
Kommer inte ihåg hur man gör i farten dock. ;-)
// JarleSv: Uppdatering av sida när val av fil för nedladdning gjorts
Sv: Uppdatering av sida när val av fil för nedladdning gjorts
Sv: Uppdatering av sida när val av fil för nedladdning gjorts
Kanske är fel sätt jag jobbar på. Har nu ändrat så att jag bara sparar info om filen i en db och har själva filen i en mapp. Tyvärr så går ju själva grejen med att spara filen i db om stöpet :(