Andreas Hillqvist har i filarea nått om Avancerad summering ha ha ha! nää inte skall ni väll skriva dom sidorna :-) undrar bara om mina tankar funkar, kommer nog att fråga om jag vill ha hjälp här. Nu har jag funderat på detta och vet inte vart det är bäst att börja någonstans, vad är det bäst att starta.summering av hockey statestik
jag tänkte ge mig på att försöka gå ett steg längre, min idé borde funka och jag tror att det är ett rysligt jobb oxå :-)
för om man kan som Andreas Hillqvist visar i "Avancerad summering i flera fråger i ASP" så borde man ju kunna fixa till lite mera tycker jag, jag har en zip fil här:
http://www.profilmakarna.com/räkna_statestik.zip
om någon har lust att titta på den och säga om det skulle funkar att fixa in det som jag har gjort och få in all info i en accessdatabas, allt är nästan bara siffror, och siffrorna motsvarar ju något i detta fall så skall sifran 27 typ motsavra en hockeyspelares namn, och min tanke är om det skulle funka att man kan kanske skriva in typ att mål av nummer 27 sedan så skall man på en annan sida få fram namn på vem 27 är, och assist till målet o.s.v. och om hemma lagen vinner så skall det ju läggas till i en tabell och där vinst är = 3 poäng och vid sudden så är ju poängen 1 och 2, om ni vill så kan ni ju kika på min idé.
/TommySv: summering av hockey statestik
Sv: summering av hockey statestik