Hur gör jag för att ta bort den länk som skapas vid utskrift av en webbsida. Detta har diskuterats här flera gånger! Kolla in den här artikeln hur man styr utskrifter med css Jag menar som webdesigner. > <b>Kolla in den här artikeln hur man styr utskrifter med css</b> > <b>Jag menar som webdesigner.</b> Är du verkligen 110% säker på att detta inte går? > <b>Jag kan få den på rätt sätt i excel</b> När jag menar excel så var det inte så att användaren skulle skriva ut, utan de som jag redan vet om, och de har redan excel. Om du skapar en PDF fil. Får du maximal kontroll över utskriften. Tjena! Hej ! "Om du skapar en PDF fil. Får du maximal kontroll över utskriften."Ta bort länk vid utskrift
Jag vill endast att det jag har skrivit i i min aspsida ska synas vid utskrift. Alltså skall ej länk, sidnummer eller datum synas på sidan
Måste finnas ngt som tar bort detta
tack på förhandSv: Ta bort länk vid utskrift
Om du menar du som besökare till en webbsida, så gör du det i utskriftsinställingarna för Internet Explorer (om det nu är IE du menar).
Om du menar som webbdesigner, så är det inget du ska bestämma över, det är varje användare själv!
Om du menar som webbdesigner för ett Intranet, så styr nätverksteknikern det!
Annars är PDF ett bra format för att göra det du vill!Sv: Ta bort länk vid utskrift
Artikel [Formatera utskriften av dina webbsidor]Sv: Ta bort länk vid utskrift
Vill att en faktura skall skrivas ut från en webbsida, då utan den onödiga information som läggs till Sv: Ta bort länk vid utskrift
> <b>Artikel [Formatera utskriften av dina webbsidor]</b>
Det är en mycket bra artikel av David, men det tar inte upp det som frågeställaren frågar efter!Sv: Ta bort länk vid utskrift
Bra!
> <b>Vill att en faktura skall skrivas ut från en webbsida, då utan den onödiga information som läggs till </b>
Då har du två val, ge användaren en länk med en förklaring hur han ställer in så att sidhuvud/fot inte skrivs ut, eller använd något annat än HTML, tex PDF.Sv: Ta bort länk vid utskrift
Jag har en känsla av att jag har skrivit ut sidor där detta ej har skickats med, och du har jag ej ändrat i utskriftsformatet.
Jag kan få den på rätt sätt i excel men då behövs ganska mycket jobb med att omdesigna fakturan.
Skulle verkligen behöva veta detta, så säg om du är 110 på att det inte fungerarSv: Ta bort länk vid utskrift
Excel är ju ett riktigt läskigt alternativ! Många som inte har det installerat!
> <b>Är du verkligen 110% säker på att detta inte går?</b>
Man ska aldrig säga 100%! :-)
Jag kan säga att till 99.9% så ingår det inte i HTML/CSS-specifikationen. Och till 98% så går det inte att göra med en webbläsare. Men, Microsoft trycker in så oerhört mycket dynga i sin webbläsare, så egentligen skulle det inte förvåna mig om det finns en sådan feature!
Surfa runt lite på <URL:http://msdn.microsoft.com/ie/> och se om du hittar något!Sv: Ta bort länk vid utskrift
Sv: Ta bort länk vid utskrift
Sv: Ta bort länk vid utskrift
Jag gör precis som du, skriver ut information direkt på en postgiroblankett i A4 format. Jag använder en asp-sida direkt och har stängt av länkarna och det därnere. Nu kommer jag tyvärr inte ihåg hur jag gjorde, men jag är 100% att det går om det är så du vill göra. Ska se om jag hinner pilla runt lite och komma på hur jag gjorde. Återkommer i såna fall.Sv: Ta bort länk vid utskrift
Jag vill också veta hur man tar bort länken som kommer vid utskrift och även datumet och sidnumret. När man skriver ut något på 2 sidor så kommer det ju på varje sida, även om sida nr 2 kanske bara har 3-4 rader... blir ju lite tjatigt att se datumet och länken hela tiden.
Och sen är det väl förresten upp till oss som kodar hur vi vill att vårt "arbete" skall se ut... eller hur ?
/NinaSv: Ta bort länk vid utskrift
Och hur skapar man en dynamisk PDF?
Låt säga att jag skapat en fakturamall och sparat som PDF. Nu vill jag hämta uppgifter ifrån min kunddatabas och "skicka" dessa mot pdf:en så att fakturauppgifterna är korrekt ifyllda.
Går det?