Jag har en .html-sida där jag vill inkluder ett gäng andra .html-sidor. Jag använder <!--#include file="windows1.html"-->. Innehållet i windows1.html visas dock inte på sidan och när man tittar på koden i browsern så är include-taggen kvar. det borde fungera om du döper filen till .shtml <!--#include file="windows1.html"--> är en asp kod och därför måste ändelsen vara .asp Tack, nu fungerade det. En konstig sak är att när .shtml-sidan inkluderar en sida, lägger den till [] framför textsträngen vilket leder till att det blir flera radbrytningar innan texten. Det finns inga tecken framför texten i html-sidan som inkluderas... Vad gör man åt detta? Oops, jag hittade varför det blev ett konstigt tecken. Jag använde encoding=Utf8 när jag skapade den inkluderade filen... Så det är löst!Include - fungerar på .asp-sidor men inte .html-sidor
Om jag däremot döper om sidan där jag lagt in include-filen till .asp så fungerar det som det ska. Är det någon som har en aning om varför det inte fungerar på en .html-sida. Måste jag göra på något annat sätt? Tyvärr måste sidan vara .html....Sv: Include - fungerar på .asp-sidor men inte .html-sidor
kolla även [Include i HTML?]Sv: Include - fungerar på .asp-sidor men inte .html-sidor
något annat sätt vet jag inte hur du kan göra.. kanske någon annan kan svara på detSv: Include - fungerar på .asp-sidor men inte .html-sidor
Tänkte bara höra om det finns någon variant på att länka in html-sidor i html-sidor eller om man måste använda shtml-sidor. Jag vill helst inte använda javascript men det är en sista utväg...Sv: Include - fungerar på .asp-sidor men inte .html-sidor
Frågan består dock om det går att inkludera html-sidor på html-sidor... Finns det någon möjlighet att först kontrollera att filen verkligen finns innan man gör include? Som det är nu får man ju error "404 object not found"... om inte filen finns!