Haj på er... Jag är lite intresserad av vad ni alla har valt för verktyg En bra och vettigt konfigurerad texteditor, valet är UltraEdit, <URL:http://www.ultraedit.com/> Jag sitter med Macromedia Dreamweaver MX sen homesite implementerades i den. Den är trevlig tycker jag. Håller med föregående... Dreamveawer tycker JAG är utomordentligt bra. Har alltid kört med Frontpage. Frontpage 98 buggar med ASP lägger till en massa Webbottar här och där. Men den nya Fronpage 2003 som jag har nu är alldeles förträfflig. Kör den hemma, på jobbet har jag anteckningar. Använd det du tycker är lättast att använda, finns en uppsjö med olika editorer för hemsidor. En annan trevlig editor jag provade var XK någonting, Har för mig att det låg lite asp saker man kunde importera i den. Vill du har förslag: Kan ju påpeka att i DW MX så Jag har alltid kört med anteckningar och lär antagligen fortsätta med det ett tag till =) i skolan använder jag DW men det är för att vi har mac 9.2 och då föredrar jag det före "Skriv text" som känns väldigt klumpigt att använda. ASP.NET Web Matrix Det är rätt verktyg för rätt sorts jobb. Jag håller med många här... Själv kör jag med Frontpage 2002. Har prövat Dreamweaver MX och gillar layer-hanteringen där. Har ändå Frontpage som min standardeditor, började använda den en gång i tiden och trivs helt enkelt med den. Frontpage 2002-2003 är ingen större skillnad. Det är nog mer förfinad. Kommer inte riktigt ihåg hur 2002 såg ut men i 2003 så är det flikar som visar vilka dokument man har öppna och kan lätt hoppa mellan dom. Bättre än innan då man fick öppna upp ny hela tiden om man skulle ändra i några dokument.Verktyg för BÄSTA prod. i ASP
för ASP. Själv så knogar jag på med InterDev och Frontpage.
Varför jag undrar är att jag bytt OP på en server till WIN2003 server och läste då
om VisualStudio.NET samt nya server extensions för Office och Frontpage.
Vad anser ni??? Microsoft, Macromedia eller Adobe eller...
Skulle vara intressant att få lite respons.Sv: Verktyg för BÄSTA prod. i ASP
Sv: Verktyg för BÄSTA prod. i ASP
//JockeSv: Verktyg för BÄSTA prod. i ASP
UltraEdit, för komplicerad, har för mycket känns det som
Crimson Editor (gratis), som ultraedit fast mindre och enklare, mycket bättre än anteck.
SourceEdit (gratis), som ultraedit fast gratis, lite enklare
Macromedia MX är klockrent både för GUI och text kodning
annars fixa en gammal kopia av HomeSite, klockren texteditor, har dock inte IntelliSense.Sv: Verktyg för BÄSTA prod. i ASP
kan du redan från början få XHTML-validerade dokument,
samt konvertera till XHTML om du nu inte råkar ha det..
Det är en bra "feature".Sv: Verktyg för BÄSTA prod. i ASP
för ASP.NET
http://www.asp.net/webmatrix/
Styrkan av Visual Studio.NET fast detta är gratis!
/ACSv: Verktyg för BÄSTA prod. i ASP
Ska man fixa till en design till HTML-kod så är det självklara valet Dreamweaver.
Anteckningar? funkar för att editera en ini-fil ... annars bara dumdristigt ;o)
Sedan om det ska in asp-kod så "plockar" man upp "html-mallen" i InterDev och lägger in all asp-kod.
För asp.net så blir det Visual Studio.NET ... även fast ASP.NET WebMatrix rockar det oxå. *gratis är alltid gott*
just my €0.02
/PatrikBSv: Verktyg för BÄSTA prod. i ASP
Att skapa grafikn och design använder jag DW MX... Man kan till exempel rita ut alla tabellerna på ett föredömligt sätt. Nackdelen med DW MX att det går bara att debugga Javascrips, utan att behöva rota allt förmycket i både windows och andra program. Jag har numera gått över till att göra all kod och debugging i VS.NET.. Här kan man verkligen debugga som i VB eller C++. Sedan lyfter jag över sidorna till DW MX och skapar all grafik.
Jag vet att jag syndar men jag gör faktiskt vanliga asp project i VS.NET. Har inte gått över till .NET än. Men programmet är utmärkt för ASP, och framför allt för debuggingen.
Det hela blir i två steg.
/PhinalaSv: Verktyg för BÄSTA prod. i ASP
Läste att nån nämnde Frontpage 2003, hur är den jämfört med 2002?
Skulle önska se samma smidiga layer-hantering i Frontpage, men sådan tur har jag inte så MS gjort så eller? :-)Sv: Verktyg för BÄSTA prod. i ASP