> <b>Skulle vilja veta hur man från asp-kod </b> kan man skapa en länk i html för att kunna öppna ett klientprogram då? > <b>kan man skapa en länk i html för att kunna öppna ett klientprogram då?</b> Du behöver inte få mailet tomt heller. Om du i mailto skriver till argumenten Subject och Body kommer dessa också med i det mail som skapas: > <b>Du behöver inte få mailet tomt heller. Om du i mailto skriver till argumenten Subject och Body kommer dessa också med i det mail som skapas:</b>starta Outlook
Skulle vilja veta hur man från asp-kod kan starta t.ex användarens lokala Outlook.Sv: starta Outlook
ASP körs på servern och inte på klienten!
> <b>kan starta t.ex användarens lokala Outlook. </b>
Det hoppas jag inte går!
Fast med en client-side ActiveX-komponent så är det säklert möjligt. Men då måste, som tur rä, användaren först godkänna den!Sv: starta Outlook
För om man klickar på t.ex ett word-dokument så öppnas det ju i word hos klienten om dom har det installerat.Sv: starta Outlook
Det beror på hur du menar!
Om du skriver en länk som Svara
Sv: starta Outlook
<a href="mailto:email@adress.se?Subject=En_text&Body=En_annan_text">
Mvh
/BosseSv: starta Outlook
Helt sant!
Dåligt formulerat av mig kanske! Vad jag menade var att man fick upp ett nytt mail, och inte mailklienten i sig, som frågan var!