Undrar ifall det är någon som har en bra lösning på ett fotoalbum i asp. eller vart man kan hitta tips om en sådan. Lägga in sökvägar i en databas då kanske? Alternativt FSO för att göra allt väldigt enkelt (dock kanske lite mer prestandakrävande?) jag har snickrat ihop ett script som via fso läser av kataloger och för varje katalog listar alla bildfiler (jpg, gif), dessa gör den klickbara. Klickar man på en visas bilden dynamiskt via jscript på samma sida... smidigt så det förslår... vad har du själv tänkt dig för en lösning, jag menar alla har vi våran ide om hur en app ska funka, kan ju vara bra om du berätta mer om vad du är ute efter Tjena! jag har gjort som killen som hade löst det med fso. men jag skulle vilja när man klickat på en blid så kommer den upp i ett eget fönster. och därifrån skulle man kunna klicka på nästa eller förgående bild? Vet inte om de går att leta bilder med fso. någon? Okey...Fotoalbum i asp?
Sv: Fotoalbum i asp?
Annars så skulle nog jag göra ett fotoalbum utan serverscript...Sv: Fotoalbum i asp?
finns dock ingen beskrivning till bilderna utan bara visning rakt upp och ner, smidigt, vill man lägga upp nya bilder är det bara att ftpa dem, antingen till en befint katalog eller skapa en ny som beskriver arkivet lite snyggt.
Tänkte bygga ut det med att stödja en thumb kata för varje serie där bw små bilder finns som laddas direkt när någon kör musen över länken för just den bilden...Sv: Fotoalbum i asp?
Sv: Fotoalbum i asp?
På http://www.duresources.com finns det ett färdigt gratis fotoalbum som du kan tanka hem. Det är gjort i ultradev. Du kan ju kolla hur det funkar om det är nåt sånt du har tänkt dig. Demo finns på siten så att du kan kolla direkt.Sv: Fotoalbum i asp?
vet bara inte hur jag ska göra det.Sv: Fotoalbum i asp?
Jag hade iaf gjort så att när man klickar på en bild så lägs filnamnet i länken på Nästa och Föregående.
Sen när man klickar på nästa eller föregående så loopar man igenom hela foldern med bilder igen och då filnamnet från foldern stämmer överens med filnamnet i länken så visar man nästa bild(eller den föregående då).Sv: Fotoalbum i asp?
men hur gör du själva länken till "nästa bild" och "förgående bild"?