När jag reparera, komprimerar databasen får jag följande meddelande. Om du har exempelvis en webbsida som kör mot databasen så är det 2 användare eftersom asp är en och din microsoft access är en och det går inte. Då måste du först ställa om i access att den skall få köras i delat läge. Nä, den är så delad den kan, postlåsningsfilen .ldb försvinner när jag stänger access, men asp-appl har inte möjlighet att läsa .mdb-filen.Access-databas låser sig efter komp.
Det går inte att öppna filen 'c:\webbplatsen\databasen.mdb'. Den är antingen låst av annan användare eller måste du ha behörighet att läsa den.
Om jag då byter namn, skapar en ny db, importerar alla tabeller så fungerardet igen???Sv: Access-databas låser sig efter komp.
Det finns även en annan fil som heter samma filnamn fast .ldf - om du tar bort den, tror jag att det kan fungera under förutsättning att du vet att ingen annan är ansluten.Sv: Access-databas låser sig efter komp.
Det här är en ny erfarenhet för mig. Jag har använt access-asp i flera webb-appl. och komprimerar db med jämna mellanrum. Det fungerar tills jag reparerar och komprimerar db
Tuppjuck börjar jag få ;(=)
/Peter