Jag har en innehållssida, som jag vill ska uppdateras med hjälp av kod. Jag har sökt här och hittat att jag ska lägga öhhh, funkar inte META taggar? Hmmm - behöver nog lite fler detaljer... <META Tack Johan, det funkar bra om man vill ha ett visst intervall på uppdateringen, men min tanke var att sidan skulle uppdateras varje gång en besökare kommer dit så att nya uppgifter läses in, alltså varje gång sidan blir den aktuella sidan. Hej. Inte om den är cachad.... eller är det något jag missar? Är det så att du vill att om besökare B loggar in efter beökare A, så skall besökare A:s information uppdateras? Om Datan ändrats sedan Besökare A var inne så kommer ju besökare B få den nya datan. Samma är om Besökare A kör en refresh på sidan. Tack för tipsen - jag ska fortsätta testa men tar en paus nu för semester! Du skriver inte varför du använder "opener".Uppdatera ASP-sida med kod
<code>onload="opener.location.reload(true)"</code> i body-taggen. När jag har lagt in det på min sida så får jag ett felmeddelande att det inte är ett objekt.
Kan det vara så att det inte funkar i IE6?
Finns det någon annan lösning så att jag kan styra att sidan inte läses från cachen utan uppdateras vid varje besök?Sv: Uppdatera ASP-sida med kod
Eller om du kör asp, varför inte sätta det via Response variblerna för hur sidan ska laddas till html!?Sv: Uppdatera ASP-sida med kod
Kan du hjälpa mig på traven - lite kod?Sv: Uppdatera ASP-sida med kod
http-equiv="refresh"
content="0;URL="minsida">
content = hur lång tid du vill att man skall vänta innan sidan laddas om.
//Johan NSv: Uppdatera ASP-sida med kod
Går det att lösa?Sv: Uppdatera ASP-sida med kod
Varje gång du går mot en sida så får ju denna senaste uppgifterna.
Om datan är dynamisk (dvs kommer från en datakälla.)
Sidan hämtas information från en databas för att visa innehåll och länkar till andra sidor. Vilka sidor som visas styrs av status på besökaren. För att ändra status måste besökaren logga in. Det är för att kontrollera status (som ligger i en sessionsvariabel) som jag vill ha en uppdatering av sidan varje gång den blir aktuell sida.
Är jag luddig? :-)Sv: Uppdatera ASP-sida med kod
Vill du bli av med cachen, så kan du använda nedanstående exempel:
<code>
Response.Expires = 0
Response.ExpiresAbsolute = Now() - 1
Response.AddHeader "cache-control", "private" ' sätt till "public" så kan proxys cacha
Response.AddHeader "pragma", "no-cache"
</code>Sv: Uppdatera ASP-sida med kod
Sv: Uppdatera ASP-sida med kod
Är det ett objekt?
Annars klagar JavaScript så klart.
Hälsn