tjosan alla glada. Vet inte om denna artikel kan hjälpa? Artikel [Använd Macromedia Flash och ASP tillsammans] Hej Jag har lyckats med variabler i Flash, i Flash5 finns det en egenskap för tex textobjekt där du väljer att den skall vara dynamisk. När du sedan länkar in filmen skriver du tex Hej!Flash med Asp
Har ett litet bekymmer har fått hjärnstillestånd kan inte lösa ett litet problem. Jag har gjort en design i Flash och jag vet att det går att väva in asp kod i flash. Problemet är att jag har en acessdatabas som ska koplas till eller hur man nu ska säga. I flash filen så ska den räkna hur många inlägg som finns i databasen själva databaskoplingen ligger i asp sidan som den ligger i. Koden som ska översättas är
Antal poster: <%=Antal("antal")%>. Hur gör jag samma typ av koppling i flash? Hoppas någon duktig en kan hjälpa mig med detta lilla problem.
MVH/ JohanSv: Flash med Asp
HälsningarSv: Flash med Asp
Ett tips är att testa Cap&Webbs suveräna e-postlista.
Det finns många som kan Flash ihop med asp där och som kan hjälpa till.
http://capdesign.idg.se/tjanster/cap_listor.asp
//Anna-KarinSv: Flash med Asp
minflash.swf?variabel1=<%=aspkod%> osvSv: Flash med Asp
Det beror ju lite på hur mycket data du ska läsa in, är det bara ett tiotal variabler så anropar du en vanlig asp-sida som skriver ut texten:
&var1=ditt värde &var2=ditt värde2 osv, sedan laddar du in detta i Flash med loadvariables i första framen i tidslinjen...
Har du mycket data som ska in så använd XML.
Båda varianterna finns bra utförligt förklarat med nedladdningsbara filer på svenska flashcommunityn www.communen.com.
//Kriz