Hej! För en besökare löser det sig genom att ha en webbläsare med den inställningsmöjligheten, exempelvis Opera, eller att man har något program som fixar det (Proxomitron, Norton Internet Security). Borde det inte gå att fixa genom att man öppnar ett nytt fönster med länkens grundsidaproblem med länk / redirect
En sida jag vill länka till verkar ha blockerat vissa adresser så att man inte kan gå direkt till sidan via en länk på min sida.
Troligtvis tittar den på någon variabel i webbläsaren som säger vilken sidan man hänvisats från.
Finns det något sätt att gå runt detta? T ex genom javascript eller asp-kod eller liknande?
/ChristofferSv: problem med länk / redirect
Om du ska kunna fixa det för alla besökare med asp-kod måste du agera proxy, dvs att du hämtar sidan åt dem.
För övrigt (1) noterar jag att IE inte verkar tala om vilken sida man kommer ifrån ifall den laddas med Javaskript, dvs window.open eller window.location.href.
För övrigt (2) tycker jag illa om folk som använder referer-raden felaktigt, dvs som du beskriver för att neka tillgång. Det leder ju bara till att folk måste stänga av funktionen, och då kan den inte användas på rätt sätt, dvs att se varifrån nya besökare kommer.Sv: problem med länk / redirect
window.open('bas-url')
window.location.href('riktiga urlen')
Då borde historyn stå inställd på deras bassida.