Tjenis! Kul att det går att köra den även i Opera - men är det inte många sidor som gör det? Jo jag förstår det här med funktioner osv..MEN Om du har en kompilerad DLL och inte källkoden så kan jag omöjligtvis tänka mig att du kan få bort den response.write som skrivs ut av komponenten.Replace(Response.Write,"a","b") + Opera
Om jag har en funktion som ser ut så här
Function Output()
Response.Write "hej"
Response.Write "123"
Response.Write "abc"
End Function
och jag skriver såhär sen i koden:
Response.Write Replace(Output(),"123","def")
så får jag ända en utskrift som ser ut såhär:
hej
123
abc
dvs. Replace påverkar inte output eftersom den är tom och inte är en sträng...men jag undrar om det finns ngt sätt (förutom att ändra i funktionen) att köra typ Replace på Response.Write kommandot inne i funktionen?
En annan sak!
Visste du att din sida är Opera 4.02 kompitabel Pelle (eller så gott som, endast popup på förstasidan som krånglar)?
Opera är super, snabb, snygg, allt! och endast 1.8 Mb!
Kan får på www.operasoftware.comSv: Replace(Response.Write,
En snabbis i funktioner - värdet skall returneras i funktionens namn. Du kan både skicka in saker och få ut saker. Här följer ett exempel:
<code>
Function Output(a)
If a=1 Then
a1 = "kalle testar "
a2 = a1 & "programmet"
Else
a2 = "något annat"
End If
Output = a2
End Function
Response.Write Replace(Output(1),"123","def")
</code>
så får du:
kalle testar programmet
123
abc
/PelleSv: Replace(Response.Write,
om jag nu vill använda en komponent som nån annan gjort som jag misstänker använder Response.Write, men komponentens funktion skriver ut för mycket så att säga...
Set myobj = Server.CreateObject("Annans.Komponent")
myobj.Output
nu vill jag ersätta lite strängar i funktionen Output men det går inte eftersom den använder sig av response.write!!!
förstår du/ni vad jag menar?Sv: Replace(Response.Write,
/Pelle