Hejsan! Jo, jag har varit in och tittat, men har inte hittat något som gäller för Dimacs w3 ASPUpload. Men det kan hända att jag har missat det någonstans... vart har du hittat "Dimacs w3 ASPUpload"? Hittat och hittat... Webbhotellet Loopia använder sig av Dimacs w3 ASPUpload. Som jag förstår det så kommer ASPUpload som det står om under Kurser & Artiklar, från Persits. Men var har du hittat koden för "Dimacs w3 ASPUpload"?? Ja, bland annat på deras hemsida www.dimac.net Skapa en temporär fil med koden: Ditt förslag fungerade tyvärr inte... Det verkar väldigt problematiskt att hitta lämplig kod för Dimacs komponent. Jag eftersöker den fortfarande...Passande kod för användning av Dimacs w3 ASPUpload
Jo, jag är på jakt efter kod för att ladda upp bilder till en hemsida med hjälp av Dimacs w3 ASPUpload, där jag får behålla det ursprungliga filnamnet.
Är det någon som har sådan kod att dela med sig av, eller är det någon som vet om det finns motsvarade här på Pellesoft redan??
Tack på förhand!
// Linda Sv: Passande kod för användning av Dimacs w3 ASPUpload
Jag har jäklats med denna kod så länge och har ännu inte riktigt förmågan att klara av att skriva den själv. Testar att skriva kod utifrån olika kurser (även på andra sidor) men får det aldrig att fungera. Oftast har det visat sig att man måste skriva på olika sätt beroende på vilken leverantör av komponenten det är...
Jag har en fungerande kod där bilden får ett unikt filnamn baserat på datum, tid och sekund då bilden laddas. Det fungerar bra i de flesta fall men just nu är jag i behov av att filen behåller sitt utsprungliga namn...
(När jag använder mig av SA-FileUp från Software Artisans, så är det absolut inga problem att behålla filnamnet, men koden går inte att återanvända där jag använder mig av Dimacs.)Sv: Passande kod för användning av Dimacs w3 ASPUpload
Skulle det inte gå bra att bara använda "ASPUpload" som finns i "Kurser & Artiklar"?
Där har du ju det mästa som du behöver...Sv: Passande kod för användning av Dimacs w3 ASPUpload
Det kan hända att den koden fungerar även för mig, men när jag testat så har det inte det... Jag har inte vetat om det berott på att det varit olika komponenter eller om jag helt enkelt skrivit fel någonstans...
... därav kom min fråga. Är det någon som vet med sig att de använder ASPUpload-komponenterna som kommer från Dimac och därmed har kod för denna (vare sig de fungerar på Persits eller inte).Sv: Passande kod för användning av Dimacs w3 ASPUpload
Vart har du läst om den?
Sen så finns ASPUpload som finns i "Kurser & Artiklar" att laddas hem och så på:
http://www.aspupload.com/
så det är dom som gjort koden...Sv: Passande kod för användning av Dimacs w3 ASPUpload
Sedan har jag varit i kontakt med andra programmerare som använder sig av Dimacs komponenter och har fått tagit del av deras kod. Det är den koden som jag tidigare använt och som skapar unika filnamn. Men nu behöver jag spara filerna med deras ursprungliga filnamn och där brister informationen på Dimacs egna sidor och även hos programmerarna jag pratat med...
Här är i alla fall den kod som jag använder mig av idag:
<code>
<%
'Initierande kod för komponenten
Set upLoad = Server.CreateObject( "w3.upload")
Set file = Server.createObject( "w3.formfield")
'Konstruerar ett nytt filnamn baserat på datum och tid för att undvika att filen heter lika något som redan finns.
Ar = right(Year(Now),2)
If Len(Day(Now)) = 1 Then
Dag = "0" & Day(Now)
Else
Dag = Day(Now)
End If
If Len(Month(Now)) = 1 Then
Manad = "0" & Month(Now)
Else
Manad = Month(Now)
End If
If Len(Hour(Now)) = 0 Then
Timme = "00" & Hour(Now)
ElseIf Len(Hour(Now)) = 1 Then
Timme = "0" & Hour(Now)
Else
Timme = Hour(Now)
End If
If Len(Minute(Now)) = 0 Then
Minut = "00" & Minute(Now)
ElseIf Len(Minute(Now)) = 1 Then
Minut = "0" & Minute(Now)
Else
Minut = Minute(Now)
End If
If Len(Second(Now)) = 0 Then
Sekund = "00"
ElseIf Len(Second(Now)) = 1 Then
Sekund = "0" & Second(Now)
Else
Sekund = Second(Now)
End If
chosenName = "pic_" & Ar & Manad & Dag & Timme & Minut & Sekund
' chosenName = "pic_" & year(Now) & month(Now) & day(Now) & hour(Now) & minute(Now) & second(Now)
'Här hämtas namnet på filen som bläddrades fram
oldName=upLoad.Form("theFile")
HeltNamn = chosenName & extension
'sparar filen på servern
Set file=upLoad.Form("theFile")
If file.IsFile Then
file.SaveToFile(Request.Servervariables("APPL_PHYSICAL_PATH").item + "pics\" + HeltNamn )
'sparar till databas, här följde i vår kod en massa SQL-stränguppbyggnad...
End If
%>
</code>Sv: Passande kod för användning av Dimacs w3 ASPUpload
<code>
<%
'Initierande kod för komponenten
Set upLoad = Server.CreateObject( "w3.upload")
Set file = Server.createObject( "w3.formfield")
'Här hämtas namnet på filen som bläddrades fram
oldName=upLoad.Form("theFile")
HeltNamn = oldName & extension
'sparar filen på servern
Set file=upLoad.Form("theFile")
If file.IsFile Then
file.SaveToFile(Request.Servervariables("APPL_PHYSICAL_PATH").item + "pics\" + HeltNamn )
'sparar till databas, här följde i vår kod en massa SQL-stränguppbyggnad...
End If
%></code>
Det kanske kan funka.... Men jag är inte säker...Sv: Passande kod för användning av Dimacs w3 ASPUpload
Men, jag har nu upptäckt att Loopia även har komponenten ASPUpload från Persists och därmed är mitt akuta problem löst...