Vet inte var jag ska placera den här frågan, så jag skriver den här i brist på annat. Svårt! Har du provat att starta om datorn. Jo, jag har både startat om och kört nyuppdaterade antiviruskollar. *måste svara på gamla inlägg jag skrivit*Mystiskt fel på IIS
Jag har fått ett väldigt mystisk fel på min IIS som jag aldrig haft förut. Allt har fungerat bra tidigare - helt plötsligt så slutade den bara fungera.
När jag går till http://localhost (eller ip, eller datornamn) så får jag "Cannot find server", The page cannot be displayed. Den hittar altså inte servern. Det går bra att pinga localhost, så det måste vara IIS:en.
När jag går in på Internet Information Services så är det helt tomt. Min dator finns alltså inte registrerad där. När jag försöker lägga till min dator får jag felet "Server execution failed".
Jag har testat att ominstallera IIS:en flera gånger utan resultat. Det tycks däremot som att installationen drar ut extra mycket på tiden.
En annan sak som jag märkte senast idag var att när jag kör Diskcheck så startar den inte. Det står ungefär att den inte har full tillgång till volymen. Vet inte om detta kan ha något samband. Vill helst slippa att ominstallera Windows XP, så är det någon som vet vad jag kan göra blir jag glad.
Mycket tacksam för all hjälp.Sv: Mystiskt fel på IIS
Har du något i Event Log som kan peka på rätt spår?
Kört det antivirus?Sv: Mystiskt fel på IIS
Jag har också haft liote problem med att hitta servern eller den har tagit för mycket minne då har jag försökt starta om den osv. Men de har inte gått jag har provat 5 gånger ungefär sen vid 5 omstarten så funkar iis igen får också
Iis kunde inet startas om. Men gör jag det några gånger! Så bruka det funka. Även att starta om datorn bruka hjälpa mig ibland. Kolla din brandväg den kan även spärra din IIS.Sv: Mystiskt fel på IIS
Har bestämt mig för att ominstallera Windows då det verkar vara mer fel än bara på IIS:en.Sv: Mystiskt fel på IIS
Orsaken var ett hårdvarufel. Hårddisken ville inte leka längre. Den blev helt enkelt utbytt.