Det jag vill göra är att en tabell skall skrivas ut om det är något värde i databasen. Jag kanske ska sätta in ett Jag tycker du borde förändra datastrukturen. Om du lägger till en tabell med ett fält som refererar till ProjektID får du en dynamisk lösning. bättre sätt att loopa ut tabell?! får "Script timed out"
Det är fem stycken fält i db:n tg1, tg2, tg3, tg,4 och tg5. Grejen är att om det är värde i tg1 och tg5 så ska det bara skrivas ut två rader.
så ungefär | tg1 | tg3 |
--------------- A-----B------------
och inte | tg1 | tg2 | tg3 | tg4 | tg5 |
------------A------------B-----------------------------
Den koden som jag skrev funkade när jag bara laddade om den specifika sidan, men sen när jag startade om browsern och skulle surfa den vanliga vägen in på sidan så blev det "The maximum amount of time for a script to execute was exceeded"
Jag är något av en nybörjare så ni får inte skratta åt den enorma mängden variabler =)
Det är väl det som gör att den flippar ur kan jag tänka.
<code>
<%
strId=Request.querystring("id")
strSql="SELECT * FROM projects WHERE [projects].[ID]="&strId&" "
set objRS=objConn.execute(strSql)
if objRS("tg1") <>"" Then strTG1="<td align=middle class='tablerubrik'>TG1</td>" end if
if objRS("tg2") <>"" Then strTG2="<td align=middle class='tablerubrik'>TG2</td>" end if
if objRS("tg3") <>"" Then strTG3="<td align=middle class='tablerubrik'>TG3</td>" end if
if objRS("tg4") <>"" Then strTG4="<td align=middle class='tablerubrik'>TG4</td>" end if
if objRS("tg5") <>"" Then strTG5="<td align=middle class='tablerubrik'>TG5</td>" end if
if objRS("tg1") <>"" Then strTG11="<td align=middle class='dbtext'>"&objRS("tg1")&"</td>" end if
if objRS("tg2") <>"" Then strTG22="<td align=middle class='dbtext'>"&objRS("tg2")&"</td>" end if
if objRS("tg3") <>"" Then strTG33="<td align=middle class='dbtext'>"&objRS("tg3")&"</td>" end if
if objRS("tg4") <>"" Then strTG44="<td align=middle class='dbtext'>"&objRS("tg4")&"</td>" end if
if objRS("tg5") <>"" Then strTG55="<td align=middle class='dbtext'>"&objRS("tg5")&"</td>" end if
if not objRS.eof then
strProjectlist="<table border=0 cellpadding=3 cellspacing=2 align='left'>
<trbgcolor='F4F4F4'NOWRAP> "&strTG1&" "&strTG2&" "&strTG3&" "&strTG4&" "&strTG5&" </TR>"
do until objRS.eof
strProjectlist=strProjectlist&"<tr> "&strTG11&" "&strTG22&" "&strTG33&" "&strTG44&" "&strTG55&" </tr>"
loop
end if
%>
</code>
Tacksam för hjälp
Mvh Claes Sv: bättre sätt att loopa ut tabell?! får "Script timed out&
objRS.movenext
så kanske det går lite lättare. =)
Men frågan kvarstår, går det att skriva det på ett lättare sätt utan 10variabler, vore kul att veta.
Mvh Claes
Går det att ta bort frågor som man postat här på pellesoft?
Jag menar om man känner att frågan blev för j*vla dum. =)Sv: bättre sätt att loopa ut tabell?! får "Script timed out&